کد خبر : 8690
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 بهمن 1395- 16: 13

۲۴۲ مجلس عزاداری در ۵۰ بقعه شاخص در ایام فاطمیه اول برگزار می‌شود

۲۴۲ مجلس عزاداری در ۵۰ بقعه شاخص در ایام فاطمیه اول برگزار می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت با اشاره به برنامه‌های این اداره در ایام فاطمیه اول گفت: ۲۴۲ مجلس عزاداری در۵۰ بقعه شاخص در ایام فاطمیه اول در شهرستان‌رشت برگزار می‌شود.

به گزارش گیلانستان ، حجت الاسلام حمیدرضا کریمی در گفت‌وگویی، با اشاره به برنامه‌های اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان رشت در ایام فاطمیه اول اظهار داشت: ایام فاطمیه اول از روزگذشته  آغاز شده است و برنامه‌های متعددی در بقاع شاخص‌ استان در ایام فاطمیه اول و دوم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم عزاداری در بقعه متبرکه خواهرامام رشت از روزگذشته آغاز شده است و به مدت ۵ شب ادامه دارد گفت: در این مراسم از خطبا و مداحان اهل بیت استفاده می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت با بیان اینکه مراسم عزاداری در بقاع متبرکه امام‌زاده هاشم و دانای‌علی نیز از روزگذشته آغاز شده است و به مدت ۱۰ شب ادامه دارد تصریح کرد: همچنین برنامه عزاداری در امام زاده‌حسن خمام از هفته گذشته آغاز شده است.

کریمی از برگزاری ۲۴۲ مجلس عزاداری در ۵۰ بقعه متبرکه شهرستان رشت در ایام فاطمیه اول خبر داد و گفت: برنامه‌های عزاداری و فرهنگی را در بقاع شاخص استان برگزار می‌کنیم و در ایام فاطمیه دوم نیز این برنامه‌ها برگزار خواهدشد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰۰ جلد کتابچه خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا(س) را در بقاع شاخص شهرستات رشت در ایام فاطمیه اول توزیع خواهیم کرد، بیان کرد: بعد از پایان مراسم عزاداری وخطبه‌ها مسابقه‌ای به شکل پیامکی برگزار شده و به قید قرعه جوایزی به برندگان اهدا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت با بیان اینکه در ایام دهه فجر به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی محافل انس با قرآن را در بقاع شاخص شهرستان رشت برگزار کردیم، خاطرنشان کرد: شاخص‌ترین برنامه‌ها با حضور قاریان استانی و کشوری در مسجد حاج صمد‌خان رشت، بقعه متبرکه سید سلمان و  سید بی‌بی سنگر برگزار شد و مشابه این برنامه‌ها را به‌صورت پرشورتر در ایام فاطمیه دوم برگزار می‌کنیم./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار