کد خبر : 34149
تاریخ انتشار : شنبه 4 اسفند 1397- 00: 11

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

۲۵۱ کیلومتر از راه‌های استان گیلان امسال بهسازی شد

۲۵۱ کیلومتر از راه‌های استان گیلان امسال بهسازی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: از سال گذشته تاکنون عملیات بهسازی و روکش آسفالت در ۲۵۱ کیلومتر از راه‌های استان گیلان انجام شد.

به گزارش گیلانستان محمد‌رضا نازک‌کار اظهار داشت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در راستای بهسازی راه‌ها اقدامات زیادی را از سال گذشته انجام داده است به ‌طوری‌که در این مدت عملیات روکش آسفالت را در ۲۵۱ کیلومتر از راه‌های استان انجام داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان وجود ۵۶.۹ کیلومتر آزاد راه و ۳۶۳ کیلومتر بزرگراه در محدوده استحفاظی این استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: ۳۰۰ کیلومتر راه اصلی،‌ هزار و ۳۶ کیلومتر راه فرعی و ۹ هزار کیلومتر از راه روستایی گیلان در حوزه استحفاظی این دستگاه قرار دارد.

وی برنامه‌ریزی به‌منظور ترمیم و مرمت این میزان از راه‌های استان گیلان را مستلزم توان اجرایی بالا و صرف هزینه‌های قابل توجه دانست و تصریح کرد: بدون شک این کار بدون فراهم آوردن امکانات لازم و بدون استفاده از روش‌های نوین در امر نگهداری از راه‌ها، به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست.

نازک‌کار نگهداری و بهسازی راه‌های اصلی و فرعی را از اولویت‌های کاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خواند و ابراز داشت: با توجه به اینکه گیلان یکی از گردشگر پذیرترین استان‌های کشور محسوب می‌شود نیاز به نگهداری کردن راه‌های آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان ایجاد بسترهای لازم ‌برای روکش آسفالت و ترمیم رویه راه‌ها با جدیدترین روش‌ها را از دستاوردهای انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت: انجام انواع روکش‌های آسفالت گرم، آسفالت رودمیکس و طرح تثبیت با سیمان از جمله این دستاوردها است.

نازک‌کار احداث ۲۵ باب راهدارخانه و سوله‌های نمک به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان فراهم کردن شرایط برای تردد ایمن بهره‌برداران در تمامی فصول سال به ویژه در فصل زمستان را در دستور کار خود دارد.

وی بارندگی،‌کوهپایه‌ای بودن و وقوع سیل و خرابی‌ها در ابنیه و پل‌های گیلان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: احداث دیواره‌های حائل در حاشیه راه‌های ریزشی و رانشی استان به طول تقریبی ۱۸ هزار و ۴۰۰ متر از جمله اقدامات سال‌های اخیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان است.

‌انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار