کد خبر : 57435
تاریخ انتشار : شنبه 12 مهر 1399- 34: 16

مدیرکل انتقال خون گیلان:

۲۶۵ گیلانی بهبودیافته از کرونا پلاسمای خون اهدا کردند

۲۶۵ گیلانی بهبودیافته از کرونا پلاسمای خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه ۲۸ روز پس از بهبودی بیماران مبتلا به کرونا می توانند پلاسما اهدا کنند، گفت: از ابتدای اردیبهشت تاکنون ۲۶۵ گیلانی به شکرانه سلامتی پلاسمای خون خود را اهدا کرده‌اند.

به گزارش گیلانستان، بابک پاک‌دل با اشاره به اهمیت پلاسما در بهبود بیماران مبتلا به کووید ۱۹، اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت تاکنون ۲۶۵ بیمار بهبودیافته از بیماری کووید۱۹ به شکرانه سلامتی پلاسمای خون خود را اهدا کرده‌اند.

وی با اشاره به نحوه اهدای پلاسمای خون بهبودیافتگان کووید ۱۹، افزود: تمام افرادی که به بیماری کرونا مبتلا و بهبود پیدا می‌کنند می توانند پس از ۲۸ روز نسبت به اهدای پلاسما صرفاً در اداره کل انتقال خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان همچنین با اشاره به مصرف پلاسمای اهدای بهبودیافتگان کووید ۱۹، گفت: پلاسماهای تهیه‌شده صرفاً با تجویز پزشک و برای بیماران بستری در بیمارستان‌ها مصرف می‌شود.

پاک‌دل از تولید بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده‌ای آن در سال به‌صورت میانگین در گیلان خبر داد و افزود: خون‌های اهداشده برای مصدومان، بیماران در بخش‌های جراحی، بیماران تالاسمی، بیماران هموفیلی، بیماران فاویسمی و سایر نیازمندان مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه گیلان جز استان‌های نخست در مصرف فرآورده‌ای خونی است، خاطرنشان کرد: گیلان به لحاظ گردشگر پذیر بودن و آمار بالای جراحی قلب و عروق، تصادفات، تعداد بیماران زیاد تالاسمی و فاویسمی جز استان‌های اول کشور به لحاظ مصرف خون و فرآورده‌ای آن است.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان همچنین اعلام کرد با توجه به اینکه تنها یک دستگاه دریافت پلاسما از بیماران کووید ۱۹ در سطح اداره کل هست، نیکوکاران برای اهدا ابتدا با شماره تلفن ۳۳۳۳۲۶۷۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار