کد خبر : 25631
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 اردیبهشت 1397- 26: 12

۲۶۷ میلیون مترمکعب آب پشت سد سفیدرود رهاسازی شد

۲۶۷ میلیون مترمکعب آب پشت سد سفیدرود رهاسازی شد

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به رهاسازی ۲۶۷ میلیون مترمکعب آب پشت سد سفیدرود از آغاز فصل زراعی تاکنون، گفت: رهاسازی آب سد تا ۵ مرداد ماه ادامه دارد.

به گزارش گیلانستان،کاظم لطفی با اشاره به رهاسازی آب سد سفیدرود از هشت اردیبهشت ماه جاری در استان گیلان، اظهار کرد: تا به امروز ۲۶۷ میلیون متر مکعب از میزان آب پشت سد سفیدرود برای استفاده شالیزارهای استان رهاسازی شده است.

وی با بیان اینکه این میزان آب برای آبیاری ۱۷۱ هزار هکتار از اراضی تحت شبکه سفیدرود رهاسازی شده است، افزود: ۶۸ هزار هکتاری که خارج این شبکه هستند از انهار سنتی برای آبیاری استفاده کرده اند.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در ادامه خاطرنشان کرد: آب زراعی مورد نیاز شهرستان های لاهیجان، آستانه اشرفیه، سیاهکل و لنگرود، شهرستان رشت و شهرهای فومن، شفت و صومعه سرا و بخشی از شهرستان ماسال و رضوانشهر از آب سد سفیدرود تأمین می شود که از هشت اردیبهشت ماه رهاسازی آب آغاز شده است.

وی تصریح کرد: رهاسازی آب سد سفیدرود به صورت متناوب و تا پنجم مرداد ماه سال جاری ادامه دارد.

لطفی با اشاره به بارندگی های انجام شده در حوزه سد سفیدرود از کاهش ۴۰ درصد میزان آب ورودی به سد به نسبت به سال گذشته خبرداد و افزود: البته لازم به ذکر است که تا به امروز با توجه به مدیریت های انجام شده حدود ۲۵۰ میلیون متر مکعب جبران شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار