کد خبر : 33252
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 بهمن 1397- 32: 16

۲۷ واحد تولیدی و صنعتی دهه فجر در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

۲۷ واحد تولیدی و صنعتی دهه فجر در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: به‌مناسبت دهه مبارک فجر۲۷ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۳۴ میلیارد تومان در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گیلانستان فرهاد دلق‌پوش ظهر امروز در نشست خبری که در کارخانه فولاد خزر در شهر صنعتی رشت برگزار شد اظهار داشت: انقلاب ما با وجود همه سختی‌ها و تحریم‌های اقتصادی استوار مانده و به سمت پیشرفت‌های بیشتر حرکت می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه واحدهای صنعتی در استان نقش ویژه‌ای در ایجاد اشتغال دارند گفت: در گیلان حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان منابع برای رونق واحدهای تولیدی از طرف دولت تخصیص داده شده که اولویت برای سرمایه در حال گردش است.

وی با اشاره به اینکه همه بخش‌ها باید به واحدهای صنعتی در قالب اقتصاد مقاومتی و مصوبات ملی کمک کنند افزود: صنعت در گیلان کمتر از ۳ دهه قدمت دارد اما در حال حاضر با رعایت استانداردهای زیست‌محیطی، پیشرفت خوبی داشتیم و باید در گسترش تولید و اشتغال سهیم باشیم.

دلق‌پوش با بیان اینکه واحدهای صنعتی در حوزه فولادی غالباً آلاینده هستند تصریح کرد: خوشبختانه ما با رعایت استانداردها بدون مشکل کار می‌کنیم؛ بارندگی‌ها در گیلان بخشی از آب مورد نیاز واحدهای تولیدی را تامین می‌کند و باید روند پیشرفت خود را ادامه دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با مقایسه آمار واحدهای تولیدی و صنعتی قبل و بعد از انقلاب اعلام کرد: قبل از انقلاب ۶۳ واحد با اشتغال ۶ هزار نفر در گیلان داشتیم که بعد از انقلاب این آمار به ۳ هزار و ۳۷ واحد با اشتغال بالغ بر ۸۲ هزار نفر رسید.

دلق‌پوش با اشاره به اینکه جوازهای صادر شده ما در این مدت حدود ۹۰ درصد پیشرفت داشته است اظهار داشت: جواز اداری هزار و ۵۹۱ واحد با سرمایه ۱۴۸ میلیون و ۳۶۲ هزار و ۲۲۷ ریال و اشتغال ۵۲ هزار و ۳۷۱ نفر در شرف اتمام کار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه هزار و ۸۸۲ نفر در ۱۲ معدن گیلان اشتغال دارند خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی ما با وجود کار زیاد حقوق کمی می‌گیرند؛ این مشکلات را به تهران منتقل کردیم و امیدواریم حل شوند.

دلق‌پوش با تأکید بر اینکه واحدهای صنفی در  استان گیلان به هزار و ۳ عدد رسیده تصریح کرد: ۲۶۰ هزار نفر در این واحدها اشتغال دارند؛ ۱۲۰ شرکت پخش، ۳۵ فروشگاه بزرگ و ۵۸ کارگاه قالی‌بافی که حدود ۱۳ هزار نفر کارگر در آن اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه در ۹ ماه نخست امسال حدود ۲۳۱ هزار بازرسی در سطح استان صورت گرفت خاطرنشان کرد: حدود ۹ هزار و ۳۰۰ تخلف در این بازرسی‌ها کشف شده که برای آنها پرونده تشکیل شد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان با اشاره به افتخارات صنعتی استان گفت: در ایران ۸ شرکت مجهز به فناوری تولید الیاف فیبر کربن داریم که یکی از این شرکت‌ها در گیلان مستقر است.

دلق‌پوش با اشاره به وجود نخستین کارخانه تولید داروی نانو ضدسرطان در گیلان تصریح کرد: نخستین تولیدکننده صفحه کلاچ خودروهای ایرانی، رتبه دوم کشوری در صنایع سلولزی و تولید قوطی‌های فلزی در دار از دیگر افتخارات ما است.

وی با اشاره به برنامه‌های دهه فجر سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان گیلان خاطرنشان کرد: ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۳۴ میلیارد تومان و اشتغال ۶۴۰ نفر در حوزه صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار