کد خبر : 35366
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 فروردین 1398- 58: 15

مدیرکل میراث فرهنگی:

۳۰۰۰ بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری گیلان در ایام نوروز انجام شد

۳۰۰۰ بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری گیلان در ایام نوروز انجام شد

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: از ابتدای شروع تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ۲ هزار و ۸۷۸ بازدید نظارتی از سطح مراکز اقامتی و گردشگری گیلان انجام شده است.

به گزارش گیلانستان شهرود امیر انتخابی اظهار داشت: برای کنترل بهینه خدمات ارائه شده به مسافران و گردشگران نوروزی از ۲۷ اسفند ۹۷ تا ۱۲ فروردین امسال بیش از ۲ هزار و ۸۷۸ بازدید نظارتی از سطح مراکز اقامتی،‌ تفریحی و گردشگری گیلان انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از اشغال ۸۳.۷۲ درصد از تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش این اداره کل توسط مسافران نوروزی خبر داد و عنوان کرد: آمار ورود گردشگران نوروزی به گیلان با توجه به وضعیت جوی و برخی مشکلات موجود تاکنون خوب بوده است.

وی رشد ۱۳.۷۹ درصدی ورود گردشگران خارجی به گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با توجه به آمارهای موجود در اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان تاکنون ۸۹۲ گردشگر خارجی در مراکز اقامتی استان اقامت کرده‌اند.

امیرانتخابی تعداد مسافران اقامت‌کننده در مراکز اقامتی ثابت و موقت استان گیلان را از ۲۷ اسفند ۹۷ تا ۱۲ فروردین امسال را برشمرد و ابراز داشت: در این تاریخ یاد شده حدود ۳ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۳۳۸ نفر مسافر نوروزی به مراکز اقامتی استان گیلان جهت اقامت مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه در نوروز امسال ۲۲۴ هزار و ۵۸۸ نفر گردشگر نوروزی از موزه‌ها،‌ بناهای تاریخی، مراکز تفریحی و سرگرمی استان بازدید به عمل آوردند افزود: خدمات و برنامه‌های خوبی در این حوزه‌ها برای عموم مردم فراهم شده است.

وی ورود یک میلیون و ۲۳۱ هزار و ۴۰۸ دستگاه وسیله نقلیه به گیلان در تعطیلات نوروز امسال را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: از تاریخ ۲۷ اسفند ۹۷ تا ۱۲ فروردین امسال ۵ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۷۱ مسافر نوروزی از طریق مسیرهای زمینی و هوایی وارد استان گیلان شده‌اند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار