کد خبر : 31647
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

۳۰ درصد درآمد ناخالص گیلان از حوزه گردشگری است

۳۰ درصد درآمد ناخالص گیلان از حوزه گردشگری است

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه ۳۰ درصد سهم درآمد ناخالص این استان به گردشگری اختصاص دارد گفت: این سهم تا دو سال آینده به ۴۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش گیلانستان شهرود امیر انتخابی دراظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان با اتخاذ یکسری تمهیدات ویژه قصد دارد سهم گردشگری گیلان را از مجموع درآمدهای ناخالص استان به 40 درصد افزایش دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از جایگاه مغفول مانده گردشگرس در کشورمان سخن گفت و عنوان کرد:‌ در سال‌های اخیر و به علت اتخاذ سیاست‌های دولت فعلی اتفاقات بسیار خوبی در حوزه گردشگری رخ داد که از طلوع روزهای روشن‌تری در این حوزه نوید می‌دهد.

امیر انتخابی تأکیدات مقام معظم رهبری،‌ قوای سه‌گانه و تمام مسئولان به امر رونق گردشگری را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: اگر در گذشته نقش گردشگری در حوزه اقتصاد مورد غفلت واقع شده بود اما در حال حاضر توسعه این حوزه به یکی از اولویت‌های کاری مسئولان تبدیل شده است.

وی توجه به صنعت گردشگری و محوری قرار دادن آن در گیلان را موضوعی بسیار مبارک اعلام کرد و بیان داشت: در حال حاضر سهم گردشگری از درآمدهای ناخالص گیلان حدود 30 درصد است که این سهم در دو سال آینده با اتخاذ یکسری راهکارهای عملیاتی به 40 درصد افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با تأکید بر اینکه توسعه زیرساخت‌ها شرک کافی برای رونق گردشگری نیست افزود:‌ وضعیت گیلان در حوزه امکانات زیرساختی گردشگری در مقایسه با سایر استان‌های کشور از جایگاه و شرایط بهتری برخوردار است.

امیر انتخابی از وجود 2 هزار و 84 تأسیسات ویژه گردشگری در گیلان خبر داد و تصریح کرد: بیش از 135 طرح نیز در همین حوزه توسط بخش خصوصی در حال احداث است علاوه بر این ساخت واحدهای بوم‌گردی نیز کمک بسیار شایانی به توسعه زیرساخت‌های گردشگری گیلان می‌کند.

وی از موافق اصولی 513 واحد بوم‌‌گردی در گیلان تا آخر آبان امسال سخن گفت و اظهار داشت: طبق آخرین گزارشات و آمار تدوین شده در حال حاضر 49 پروانه بهره‌برداری نیز برای ساخت و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سراسر استان گیلان برای متقاضیان صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان گیلان وضعیت مناطق نمونه گردشگری استان را نیز برشمرد و گفت:‌ بحث مناطق نمونه گردشگری بدون هیچ امکان‌سنجی دقیقی در سال 84 مطرح و مصوب شد و در حال حاضر در گیلان 79 منطقه نمونه گردشگری به ثبت رسیده است.

امیر انتخابی با بیان اینکه مناطق نمونه گردشگری گیلان با مشکلات و چالش‌هایی در حوزه سرمایه‌گذاری مواجه‌اند افزود: بیشتر مناطق نمونه گردشگری گیلان با موانع و مشکلاتی نظیر قرار گرفتن در حوزه مستثنائات اراضی،‌ جنگل و یا منابع طبیعی و موانع زیست محیطی مواجه هستند.

وی از ارسال مصوبه ایجاد مناطق نمونه گردشگری سال 84 به هیئت وزیران جهت تعیین تکلیف خبر داد و عنوان کرد: در صورت اصلاح این مصوبه توسط هیئت وزیران و تفویض یکسری اختیارات استانی،‌ ورود بخش خصوصی و امر سرمایه‌گذاری در محدوده مناطق نمونه گردشگری گیلان تسهیل می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار