کد خبر : 36184
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 اردیبهشت 1398- 03: 18

دبیرِ خانه کارگری گیلان:

۳۰ هزار کارگر از کارخانجات گیلان اخراج شدند

۳۰ هزار کارگر از کارخانجات گیلان اخراج شدند

ایزدی با بیان اینکه ۶۰ درصد قشر کارگر جامعه سهام عدالت دریافت نمی‌کنند گفت: ۳۰ هزار کارگر در ۱۰ سال گذشته از کارخانجات گیلان اخراج شدند.

به گزارش گیلانستان «حسن ایزدی» امروز (دوشنبه، ۹ اردیبهشت ) به مناسبت هفته کارگر در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان در سالن اجتماعات مصلی رشت اظهار کرد: امنیت شغلی کارگر از مقوله‌های است که در راستای حمایت از تولید باید بدان نگاه ویژه‌ای شود.

دبیر خانه کارگری گیلان با بیان اینکه طی ۱۰ سال گذشته ۳۰ هزار کارگر از کارخانجات گیلان اخراج شدند گفت: کارگران همیشه سنگر تولید را حفظ کرده‌اند، در این راستا نیز باید تدابیری اندیشیده شود که رفاه و امنیت شغلی کارگر تامین شود.

ایزدی اذعان کرد: بیش از ۶۰ درصد کارگران و بیش از ۴۰ درصد بازنشستگان سهام عدالت دریافت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و ۲۵۰هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند اما متاسفانه بیمارستان رسول اکرم (صل الله علیه والله ) رشت که تنها بیمارستان تامین اجتماعی استان است پاسخگوی نیاز درمانی کارگران نیست.

«سرهنگ بهرام صدیقی» نیز در این دیدار اظهار کرد: در جنگ اقتصادی کارگران و کارفرمایان در خط مقدم قرار دارند.

مسئول بسیج کارگری سپاه قدس گیلان با بیان اینکه هدف دشمنان در جنگ اقتصادی ایجاد یاس و ناامیدی در ملت ایران است گفت: کارگران در این جنگ با کار و فعالیت شبانه‌روزی حضور پررنگی دارند.

صدیقی افزود: تعطیلی یک کارخانه در کشور به معنای از دست دادن خاکریز و سنگر بوده و همگان در این جنگ با وحدت، هم‌دلی و مدیریت بایستی فعال باشند.

وی ادامه داد: با تشکیل جلسات و با هم فکری در هفته کارگر با استفاده از ظرفیت بسیج و همکاری مدیران استانی در راستای تولید و اشتغال چهار واحد تولیدی و صنعتی از رکود خارج خواهد شد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار