کد خبر : 28502
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 شهریور 1397- 19: 18

۳۰ پروژه نوسازی مدارس در استان گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

۳۰ پروژه نوسازی مدارس در استان گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل نوسازی مدارس و تجهیز مدارس استان گیلان گفت: پروژه‌های سی‌گانه این مجموعه با هدف افزایش سرانه محیط آموزشی در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گیلانستان، علی اوسط اکبری مقدم صبح امروز در مراسم افتتاح دبستان ۱۲ کلاسه برکت شهید فکوری با حضور مصطفی سالاری استان گیلان و همزمان با ایام هفته دولت در شهرستان تالش اظهار داشت: این مدرسه از پروژه‌های ۳۰ گانه این سازمان است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان با اعلام اینکه این مجموعه ۳۰ پروژه را در ایام هفته دولت آماده بهره‌برداری کرده است گفت: بیشترین مدارس استان گیلان در دوره فعالیت کاری دولت یازدهم و دوازدهم در شهرستان تالش ساخته شده است.

اکبری مقدم با اعلام اینکه متوسط سرانه اماکن آموزشی در کشور ۵.۱۸ متر مربع است خاطرنشان کرد: این آمار در استان گیلان ۴.۸۳ بوده و لازم به ذکر است که میزان استاندارد آن ۸.۳ مترمربع است.

مدیرکل نوسازی مدارس و تجهیز مدارس استان گیلان متوسط پراکندگی دانش‌آموزان در در کلاس‌های درس در سطح کشور را ۲۲ نفر در هر کلاس دانست و تصریح کرد: این آمار در استان گیلان ۲۱ نفر و در شهرستان تالش ۱۸ نفر است.

وی دبستان ۱۲ کلاسه “برکت شهید فکوری” را یکی از پروژه‌های سی‌گانه اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس گیلان در ایام هفته دولت دانست و گفت: این پروژه با هزینه ۲.۵ میلیارد تومانی و در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان ایجاد فضای سبز در مدارس را یکی از رویکرد‌های این مجموعه دانست و خاطرنشان کرد: تلاش شده است تا کلاس‌های درس مدارس بر اساس نام مشاهیر و اندیشمندان کشور نامگذاری شود.

دبستان ۱۲ کلاسه “برکت شهید فکوری” در ادامه افتتاح پروژه‌های هفته دولت و با حضور مصطفی سالاری استاندار گیلان افتتاح شد./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار