کد خبر : 45231
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 دی 1398- 03: 18

۳۱ طرح برق‌رسانی و آب‌رسانی روستایی در گیلان افتتاح شد

۳۱ طرح برق‌رسانی و آب‌رسانی روستایی در گیلان افتتاح شد

استاندار گیلان از افتتاح و کلنگ‌زنی۳۱ طرح برق‌رسانی و آب‌رسانی روستایی و کشاورزی استان با حضور وزیر نیرو خبر داد و گفت: تمام این موفقیت‌ها در شرایط تحریم‌ها و جنگ اقتصادی حاصل شده است.

به گزارش گیلانستان  ارسلان زارع امروز در آئین افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۲ پروژه ملی و زیربنایی برق‌ منطقه‌ای گیلان که با حضور وزیر نیرو برگزار شد اظهار داشت: امروز مجموعا ً۳۱ طرح برق‌رسانی و آب‌رسانی روستایی و کشاورزی با مجموع اعتبار ۴۶۱ میلیارد تومان در استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۳۱ طرح در سفر وزیر نیرو به استان، نشان‌دهنده تلاش‌های دولت در شرایط سخت تحریم‌ها است عنوان کرد: برای این تعداد طرح و پروژه معادل ۴۶۱ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است که با افتتاح و یا تکمیل آن‌ها در موعد مقرر خدمات بسیار خوبی به مردم ارائه می‌شود.

زارع شاخص برخورداری شبکه‌های توزیع برق استان گیلان در ابتدای شروع فعالیت دولت  را ۹۷/۱۵ درصد اعلام کرد و با بیان اینکه این شاخص هم‌اینک به ۹۹/۲ درصد رسیده است افزود: از ابتدای شروع به کار دولت شاخص آب آشامیدنی روستایی در گیلان از عدد ۶۴ درصد به ۷۶ درصد رسیده که بسیار قابل توجه است.

وی در مورد سایر پروژه‌ها و طرح‌هایی که در گیلان نیازمند تخصیص اعتبارات ملی هستند نیز تصریح کرد: برای تأمین منابع پایدار آب بخش‌های کشاورزی، شبکه‌های آبیاری و زهکشی سفیدرود، شبکه آبیاری شفارود و شبکه پلرود که هم‌اینک حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد نیازمند تخصیص اعتبارات ملی هستیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تکمیل پروژه‌های زیربنایی آب و فاضلاب و تصفیه‌‌خانه‌های مسکن مهر رشت را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: برای تکمیل این پروژه‌ها نیز نیازمند تخصیص اعتبارات ملی هستیم که با رایزنی‌های انجام شده دستور تخصیص بخشی از آن صادر و بخشی نیز در لایحه بودجه ۹۹ گنجانده شده است.

زارع تأمین منابع پایدار آب برای بخش صنعت و تعیین و تکلیف فاضلاب بهداشتی برخی شهرهای استان گیلان را لازم و ضروری خواند و گفت: برای ساماندهی فاضلاب شهرهایی نظیر رشت، بندرانزلی، صومعه‌سرا و تعیین تکلیف رودخانه‌ها و تالاب‌های استان هم نیازمند تخصیص اعتبارات ملی هستیم که امیدواریم انجام شود.

استاندار گیلان میزان پیشرفت فیزیکی سدهای بزرگ استان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: پروژه‌ سد پلرود شهرستان رودسر با ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی، شفارود با ۴۰ درصد و سد دیورش با ۲۰ درصد در حال انجام است علاوه بر این مقدمات اجرای طرح سد لاسک با نظر وزیر نیرو هم‌اینک به نقطه خوبی رسیده است.

زارع موقعیت و شرایط جغرافیایی و اقلیمی خاص گیلان و نیاز استان به احداث سدهای کوچک و متوسط در مناطق مختلف آن علاوه بر ۱۱ سد لاستیکی مصوب دولت را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در این مورد بررسی‌های اولیه انجام شده است بنابراین امیدوارم مراتب انجام این کار پس از مطالعات مقدماتی انجام شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان گیلان نیز در این مراسم از افتتاح همزمان ۱۰ پروژه شبکه انتقال و فوق توزیع استان و آغاز عملیات اجرایی دو پروژه زیربنایی و مهم خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این ۱۰ پروژه ملی و زیربنایی ۲۹۵ مگاولت آمپر به ظرفیت شبکه برق استان گیلان اضافه می‌شود.

عظیم بلبل‌آبادی شهرستان‌های رشت، صومعه‌سرا، چابکسر، شفت، کیاشهر و لنگرود را جزء مراکزی که این پروژه‌ها با حضور وزیر نیرو در آن‌جا افتتاح شده‌اند اعلام کرد و ابراز داشت: افتتاح این پروژه‌ها با هدف افزایش ظرفیت، بالابردن و ارتقاء ضریب اطمینان و پایداری شبکه و اصلاح افت ولتاژ انجام شده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار