کد خبر : 83919
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶

۳۴ پروژه راهسازی در گیلان در دست اجراست

۳۴ پروژه راهسازی در گیلان در دست اجراست

معاون راه‌های اداره کل راه و شهرسازی گیلان از در دست اجرا بودن ۳۴ پروژه راه‌سازی در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی برخی از این پروژه ها به بیش از ۹۰ درصد می‌رسد.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، یعقوب حیدری روز پنجشنبه در گفت و گویی با اشاره به گردشگر پذیر بودن استان افزود: با توجه حجم بالای تردد در جاده‌های استان تمامی راهها نیاز به تعریض و بهسازی دارد و اکنون به تناسب اعتباراتی که اختصاص می یابد به پروژه ها اعتبار تخصیص می یابد.

 

وی تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون ۳۸۴ میلیارد تومان اعتبار برای این حوزه در استان پیش بینی شده که از این میزان ۲۶۴ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

 

حیدری تخصیص مناسب اعتبارات در حوزه راهها را موجب شتاب در اجرای آن ها دانست و گفت: از ۶ مورد پل در دست اجرا پروژه هایی چون پل های اسالم، رودبار، بدآب، چهار کیلومتر از محور ملاسرا – شفت که تقریبا ایمنی سازی آن انجام شده و فقط روکش آسفالت نهایی آن مانده بین ۷۰ تا ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی با اشاره به پروژه هایی که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسند، عنوان کرد: پل غیر همسطح کلاچای تقریبا آماده است و خط سواره آن آسفالت شده و مراحل نهایی را طی می کند و پل رودبار نیز بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش بینی می‌شود تا پایان سال به بهره برداری برسد.

 

وی گفت: برای یک محور پل اسالم شامل ۲ باند رفت و برگشت ۲۰ میلیارد تومان ابلاغ شده است که اگر محقق شود تا پایان سال یک محورآن به بهره برداری می‌رسد.

 

معاون راههای اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات ۲ پل بدآب و پل بزرگ سفیدرود نیز تا سال آینده به بهره برداری می رسند؛ ضمن اینکه پل جوبر نیز هم اینک ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تامین اعتبار ۱۸ ماه برای اجرای آن نیاز است.

 

به گفته حیدری؛ در حال حاضر در مجموع برای تکمیل این ۶ پل حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار