کد خبر : 32832
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 دی 1397- 56: 16

۳۵۶۹ نفر در قالب طرح غربالگری به بیمارستان های گیلان مراجعه کردند

۳۵۶۹ نفر در قالب طرح غربالگری به بیمارستان های گیلان مراجعه کردند

مدیرامور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اجرای طرح غربالگری ایرانیان بالای ۳۰ سال، گفت: تاکنون ۳هزار و ۵۶۹ نفر به بیمارستان‌های گیلان مراجعه کرده‌اند.

به گزارش گیلانستان معصومه ادیب ظهر دوشنبه در نشست خبری طرح غربالگری ایرانیان بالای ۳۰ سال که در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت برگزار شد، اظهارکرد: طرح غربالگری سلامت ایرانیان بالای ۳۰ سال همزمان با هفته پرستار در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۳ هزار و ۵۶۹ نفر به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کرده‌اند، گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۴۵۶ نفر در معرض خطر بیماری‌های غیرواگیر قرار داشتند که به مراکز درمانی جهت آموزش و درمان معرفی شدند.

ادیب با اشاره به اینکه این طرح از ۲۲ الی ۲۶ دی در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی گیلان به صورت رایگان اجرا می شود، گفت: هدف از اجرای این طرح شناسایی نقش‌ تخصصی پرستاران در جامعه و توانایی آنها برای فعالیت در این حوزه است.

مدیرامور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان شناسایی، درمان و بازتوانی را سه سطح پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر عنوان و تصریح‌کرد: در راستای جبران کمبود اطلاع‌رسانی و آموزش در زمینه پیشگیری از بیماری‌ پرستاران نقش کلیدی و پررنگی در زمینه آموزش دارند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره دست‌های مهربانی در استان گیلان، اظهارکرد: تاکنون ۲۷۵ اثر شامل نقاشی، شعر، خاطره، فیلم و کلیپ به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار