کد خبر : 39139
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان:

۳۵ گروه جهادی بسیج دانشجویی به مناطق محروم گیلان اعزام شدند

۳۵ گروه جهادی بسیج دانشجویی به مناطق محروم گیلان اعزام شدند

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان گفت: ۳۵ گروه جهادی بسیج دانشجویی در قالب ‌۴ هزار و ۵۰۰ نفر از اوسط تیرماه امسال به مناطق محروم و حاشیه شهرها اعزام شدند.

به گزارش گیلانستان مرتضی نورسته امروز در نشست خبری تشریح اقدامات بسیج دانشجویی گیلان در رشت اظهار داشت: یازدهمین دوره طرح‌های ولایت در 3 حوزه مختلف بصیرتی و مهارتی در تابستان امسال برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان با بیان اینکه از هفته گذشته اعزام‌ها به شهر مقدس مشهد انجام شد ابراز داشت: برنامه اعزام گروه‌های جهادی و بسیج دانشجویی نیز از اواسط تیرماه امسال اجرا و آغاز شده است.

نورسته با اشاره به اینکه 35 گروه جهادی و بسیج دانشجویی در قالب ‌4 هزار و 500 نفر از اوسط تیرماه امسال به مناطق مختلف محروم، روستاها و حاشیه شهرها اعزام شدند افزود: این گروه‌ها در قالب چند کارگروه اصلی در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، عمرانی، اشتغال و درمانی اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی و بسیج دانشجویی با اعزام به مناطق مختلف و محروم همواره معضلات و مشکلات آن مناطق و مردم را مورد بررسی قرار داده و در همان راستا برنامه‌ریزی و جهت کاهش مشکلات اقدام می‌کنند گفت: 2 هزار و 500 نفر از اعزامی‌های ما مختص خواهران بود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان با اشاره به اینکه پروژه‌های مختلف و عمده‌ای در مناطق محروم و روستایی این استان در دست اقدام داریم افزود: اقداماتی از جمله بهسازی، ایجاد منابع، ذخیره آبرسانی و لوله‌کشی در حوزه عمرانی در روستاهای مختلف استان انجام می‌شود.

نورسته با بیان اینکه کارگروه‌های آموزشی با محوریت دانش‌آموزان در مناطق مختلف همراه با کلاس‌های جبرانی برای این دانش‌آموزان در حال انجام هستیم خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی نظیر کار با کودک با محوریت کودکان، آموزشی و صنایع دستی ویژه بانوان نیز در دست اقدام داریم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی نظیر برگزاری همایش‌ها، یادواره‌ها، تجهیز کتابخانه‌های روستایی، مسابقات ورزشی و آشپزی جزء دیگر اقدامات فرهنگی مجموعه بسیج دانشجویی در روستاهای و مناطق مختلف استان گیلان است که در حال انجام هستیم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان با اشاره به اقدامات و برنامه‌های شاخص تصریح کرد: در حوزه اشتغال و اقتصاد نیز اقداماتی نظیر واکسیناسیون دام‌ها، نمونه‌گیری‌ها و دیگر اقدامات توسط نیروهای بسیج دانشجویی و گروه‌های جهادی در روستاهای محروم این استان انجام می‌شود.

مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی استان گیلان نیز در این نشست اظهار داشت: امسال 35 گروه جهادی متشکل از 4 هزار و 500 نفر در قالب گروه‌های جهادی، مستقل و فارغ‌التحصیلان با رویکرد نظری، تئوری و عملیاتی به مناطق روستانشین وحاشیه شهر در استان گیلان اعزام می‌شوند.

سیدمحمد حسین جعفری با تأکید بر اینکه اعزام‌ گروه‌های جهادی فقط مختص به فصل تابستان نیست بلکه در طول سال به مناطق حاشیه شهر به ویژه مناطقی که احتمال سیل در آن وجود دارد اعزام می‌شوند افزود: امسال 4 گروه به شرق، غرب، جنوب غربی و مرکز استان گیلان اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به خدمات گروه‌های جهادی در بخش عمران و آبادانی نظیر، ساخت و تعمیر مسکن، لوله‌گذاری، ساخت مخزن گفت‌: این گروه‌ها در حوزه‌های دیگری نظیر کمک به کودکان بازمانده از تحصیل در حاشیه شهر‌ها نیز با رویکرد اشتغال و اقتصاد به مردم مناطق محروم خدمت‌رسانی می‌کنند.

حامد نجاتی فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد رشت نیز در این نشست اظهار داشت: در حوزه‌های مختلف معرفتی، سیاسی، بصیرتی، جریان‌شناسی و تربیتی از حضور استادان برجسته‌ای از جمله استاد پناهیان در راستای مباحث تربیتی بهره‌مند می‌شویم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار