کد خبر : 57802
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399- 01: 16

مدیرکل کمیته امداد گیلان:

۳۶ هزار حامی از ایتام و فرزندان محسنین گیلان حمایت می کنند

۳۶ هزار حامی از ایتام و فرزندان محسنین گیلان حمایت می کنند

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به حمایت حدود ۳۶ هزار حامی از ایتام و فرزندان محسنین در این استان، گفت: ۱۵۰ فرزند محسنین فاقد حامی هستند.

به گزارش گیلانستان، عباس اهرابی با اشاره به اینکه هم اکنون هشت هزار و ۷۵ یتیم و فرزند محسنین در استان گیلان تحت حمایت قرار دارند، گفت: از این تعداد سه هزار و ۲۹۱ نفر ایتام و چهار هزار و ۷۸۴ نفر نیز فرزند از خانواده محسنین هستند.

وی با بیان اینکه حدود ۳۶ هزار حامی از این تعداد یتیم و فرزند خانواده محسنین حمایت می‌کنند، افزود: ایتام و فرزندان محسنین علاوه بر دریافت کمک هزینه معیشت، بسیاری از مشکلات درمانی، تحصیلی و مسکن این افراد، از طریق گزارش همکاران اکرام به حامیان و عنایت این بزرگواران مرتفع شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون چهار هزار و ۷۳۱ حامی جدید در طرح اکرام برای حمایت مادی و معنوی فرزندان ثبت نام کرده‌اند، گفت: ۱۷ هزار و ۸۶۶ نفر از این حامیان از فرزندان محسنین و ۱۸ هزار و ۱۰۸ نفر نیز از ایتام حمایت می‌کنند.

اهرابی با اشاره به اینکه سرانه نقدی دریافتی هر فرزند یتیم حدود ۳۴۰ هزار تومان و فرزندان محسنین ۱۸۰ هزار تومان است، بیان کرد: حامیان بیش از ۲۴ میلیارد تومان در شش ماهه نخست امسال به فرزندان معنوی خود اهدا کرده‌اند.

بیش از ۱۲ میلیارد تومان کمک‌های نقدی حامیان

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان گیلان، افزود: بیش از ۱۲ میلیارد تومان از میزان کمک‌های اهدایی حامیان در سال جاری نقدی و مابقی نیز غیر نقدی بوده است.

وی، با اشاره به نحوه ثبت نام حامیان، گفت: مردم نوع دوست و خیر جهت حمایت یک یا چند فرزند معنوی می‌توانند با مراجعه و ثبت نام در سایت ekram.emdad.ir نسبت به انتخاب فرزند معنوی با شرایط مورد نظر خود (سن، جنسیت، سادات، بیمار، محل سکونت) اقدام کنند.

اهرابی ادامه داد: همچنین حامیان با مراجعه حضوری یا تلفنی به واحدهای اکرام ادارات امداد استان می‌توانند نسبت به شرح وضعیت زندگی این افراد آگاهی پیدا کرده و سپس فرزند معنوی خود را جهت حمایت انتخاب کنند.

وی ضمن تقدیر از اعتماد حامیان و خیرین، گفت: به منظور تسهیل در روش‌های پرداخت برای هر فرزند معنوی یک شماره کارت اختصاصی در نظر گرفته می‌شود که حامیان می‌توانند بدون شناسه واریز و از طریق سایت و یا کلیه درگاه‌های بانکی و اپلیکیشن‌های موجود، نسبت به واریز مستقیم هدایای نقدی به حساب فرزندان معنوی اقدام کرده و گزارش پرداخت را در سایت مشاهده کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با قدردانی از همراهی همیشگی مردم نیکوکار گیلان، عنوان کرد: تعداد ۱۵۰ فرزند محسنین به تازگی تحت پوشش کمیته امداد استان قرار گرفته‌اند که فاقد حامی بوده و امید است با مشارکت مردم خیر استان، بتوانیم نیازمندی‌های این عزیزان را نیز برطرف کنیم.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار