کد خبر : 34093
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 اسفند 1397- 15: 11

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان:

۳۷۸۵ واحد مسکونی در بافت‌ فرسوده گیلان نیاز به نوسازی دارد

۳۷۸۵ واحد مسکونی در بافت‌ فرسوده گیلان نیاز به نوسازی دارد

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: ‌۳ هزار و ۷۸۵ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری گیلان وجود دارد که برای مقاوم‌سازی و نوسازی تسهیلات ۹ درصدی به صاحبان این واحدها پرداخت می‌شود.

به گزاش گیلانستان ماکان پدرام صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۳ هزار و ۷۸۵ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری این استان نیاز به مقاوم‌سازی و نوسازی دارند و طبق برنامه دولت و وزارت راه و شهرسازی برای این کار تسهیلات ۹ درصدی به آن‌ها اعطا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری را از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی خواند و عنوان کرد: جهت تعیین تکلیف بافت‌های فرسوده در یک اقدام مشترک با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط محل‌های بافت فرسوده در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر بازسازی می‌شوند.

پدرام از برگزاری جلسات متعدد در مرکز گیلان و سایر شهرستان‌های تابعه و تکمیل گزارشات مربوط به بافت‌های فرسوده شهرهای استان خبر داد و گفت: با توجه به وجود حدود ۳ هزار و ۷۸۵ واحد مسکونی فرسوده حدود ۴۵ میلیارد تومان اعتبار نقدی برای گیلان در نظر گرفته شده است.

وی در مورد ساخت و تحویل ۷۴ هزار واحد مسکونی در قالب اجرای پروژه‌های مسکن مهر که از دولت گذشته و دولت فعلی آغاز شده است عنوان کرد: این پروژه‌ها در سطح شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر توسط وزارت راه و شهرسازی و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر توسط بنیاد مسکن اجرا می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از تکمیل و واگذاری حدود ۱۰ هزار و ۳۵۰ واحد مسکن مهر به صاحبان آن‌ها خبر داد و تصریح کرد: حدود ۱۰ هزار واحد مسکن مهر گیلان فاقد متقاضی بوده و ۶ هزار و ۵۰۰ واحد نیز به صورت خود مالک به بخش خصوصی واگذار شده که هم‌اکنون در حال ساخت است.

پدرام با بیان اینکه وضعیت ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر گیلان به صورت سه‌جانبه،‌ خودمالکی و تعاونی تعریف شده است ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی و اداره کل آن در گیلان تکمیل ساخت و تعیین تکلیف واحدهای مسکن مهر باقیمانده استان است.

وی با بیان اینکه ۳ بیمارستان در نقاط مختلف گیلان توسط اداره کل راه و شهرسازی در حال ساخت است اظهار داشت: یکی از این پروژه‌ها بیمارستان لاهیجان است که ۵۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای آن انجام شده و دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای نصب تجهیزات آن اقدام کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه پروژه‌های بیمارستانی شهرهای تالش و لنگرود بالای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند افزود:‌ این اداره کل آمادگی دارد در اوایل سال ۹۸ پروژه‌های یاد شده را تکمیل و جهت نصب تجهیزات بیمارستانی به دانشگاه علوم پزشکی گیلان تحویل دهد.

پدرام در مورد روند اجرای طرح تفضیلی شهر رشت که توسط اداره کل راه و شهرسازی گیلان انجام می‌شود نیز تصریح کرد:‌ تهیه طرح تفضیلی در چهار منطقه شهر رشت به پایان رسیده و در منطقه ۵ شهری نیز به کمک کارشناسان و مشاوران اداره کل راه و شهرسازی گیلان در حال تهیه است.

‌انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار