کد خبر : 10015
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲

۳۸ درصد برنج مصرفی کشور در استان گیلان تولید می‌شود

۳۸ درصد برنج مصرفی کشور در استان گیلان تولید می‌شود

استاندار گیلان با بیان اینکه محصولات تولیدی و کشاورزی گیلان جزو اقتصادی‌ترین محصولات کشاورزی کشور محسوب می‌شود گفت: ۳۸ درصد برنج مصرفی کشور در استان گیلان تولید می‌شود.

به گزارش گیلاستان، محمدعلی نجفی ظهر امروز در همایش دهیاران زن در سالن الغدیر استانداری گیلان با اشاره به اینکه تکریم مادران و همسران شهدا یک تکلیف است اظهار داشت: دهیاران زن با کمترین امکانات عملکرد بسیار مثبتی را در روستاها ارائه می‌دهند.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید با گسترش آموزش و جلسه کارشناسی باید از فرصت‌های موجود در روستاها استفاده کرد افزود: باید از ظرفیت‌های موجود در روستاها به‌منظور ارتقای توان علمی استفاده بهینه کرد.

وی با تاکید بر اینکه تمدن بشری از روستاها شکل گرفته و در روستاها کار و تلاش به‌صورت گسترده وجود دارد خاطرنشان کرد:  روستاها مرکز تولید، تلاش، یک‌رنگی و خلوص است و باید از ظرفیت‌های موجود در روستا استفاده کرد.

استاندار گیلان اثرات کار اقتصادی روستاها را تاثیرگذار عنوان کرد و با بیان اینکه نباید از اثرات فرهنگی روستاها غافل شویم تصریح کرد: روستاهای گیلان در تولید محصولاتی چون چای، برنج، زیتون و بادام زمینی در کشور زبان‌زد است.

نجفی محصولات تولیدی و کشاورزی استان گیلان را جزء اقتصادی‌ترین محصولات کشاورزی کشور دانست و تاکید کرد: 39 درصد جمعیت گیلان روستایی است و 51 درصد میزان مذکور را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی نقش زنان روستایی را در تولیدات کشاورزی استان تاثیرگذار برشمرد و با بیان اینکه حضور روستاییان استان در بخش‌های مختلف تولیدی، اقتصادی و اشتغال به‌سزا است تاکید کرد: حضور زنان و بانوان گیلانی و کشور بسیار پررنگ است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه سهم اشتغال در گیلان افزایش یافته است تصریح کرد: در روزهای آتی بزرگترین واحد سلولزی خاورمیانه و یکی از بزرگترین بنادر دریای خزر در گیلان افتتاح می‌شود و این امر یک فرصت برای گیلان محسوب می‌شود.

نجفی با تاکید بر اینکه دهیاران باید علاوه بر حوزه فعالیت خود با حضور قوی در شهرستان، آخرین عملکرد مدیران را رصد کرده و به روستاییان اعلام کنند بیان کرد: روستاییان باید به‌عنوان یک الگو برای شهرنشینان باشند.

وی با اشاره به اینکه 38 درصد از محصول برنج کشور در استان گیلان تولید می‌شود خاطرنشان کرد: بالا بردن درآمد و افزایش مالی و اقتصادی کردن روستاها باید جزو اولویت‌های اقدامات مطالعاتی قرار گیرد./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار