کد خبر : 61474
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان:

۳ تن و ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در گیلان کشف شد / افزایش ۱۰ درصدی انهدام باندها و دستگیری قاچاقچیان

۳ تن و ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در گیلان کشف شد / افزایش ۱۰ درصدی انهدام باندها و دستگیری قاچاقچیان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳ تن و ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در گیلان کشف شده که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۴۱ درصدی بودیم.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ علی احمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی سامانه ۱۲۸ دسترسی آسان مردم به مجموعه پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گیلان گفت: از آنجایی که جرایم مربوط به مواد مخدر از مهم‌ترین جرایم جامعه تلقی می‌شوند ضرورت وجود یک سامانه اطلاع‌رسانی مهم به نظر می‌رسید.

احمدپور تصریح کرد: در این راستا پلیس مبارزه با مواد مخدر سامانه ۳ رقمی رایگان ۱۲۸ را راه‌اندازی کرد تا یک پل ارتباطی بین شهروندان و مجموعه پلیس باشد.

وی گفت: اگر مردم مستقیماً با کارشناسان پلیس که به شکل شبانه روزی حاضر هستند ارتباط داشته باشند مطمئناً بهتر می‌توانند اخبار محیط زندگی خود را پیرامون بحث مواد مخدر به همکاران ما اطلاع‌رسانی کنند.

احمدپور افزود: در مجموعه پلیس مواد مخدر، کارشناسانی حضور دارند که شهروندان می‌توانند به صورت حضوری از خدمات مشاوره‌ای در حیطه ترک مواد مخدر، شناخت مواد مخدر و سایر موارد مربوطه بهره‌مند شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گیلان گفت: سامانه ۱۲۸ برای دریافت اخبار و گزارشات مردمی راه‌اندازی شده تا فرآیند اجرای عملیات علیه فعالان حوزه تهیه و توزیع مواد مخدر در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

وی اظهار داشت: برخی از افراد از مواد مخدر صنعتی مانند شیشه با ذهنیت رسیدن به تناسب اندام و یا تقویت حافظه استفاده می‌کردند که اکنون اطلاع‌رسانی‌ها در این حوزه این باور غلط را خنثی کرده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گیلان افزود: خوشبختانه اکنون اشتباه بودن این باور غلط اثبات شده و کمتر از یک درصد از مجموع معتادان با این تصور غلط بهسمت استعمال این مواد می‌روند.

احمدپور گفت: امسال در حوزه کشفیات مربوط به شیشه شاهد رشد ۱۰۰ درصدی بودیم این موضوع به جد در حال پیگیری بوده و همچنین مشارکت مردم و کنترل فرزندان توسط خانواده‌ها را می‌طلبد.

احمدپور افزود: امسال در راستای انجام اقدامات مقابله‌ای و کنترلی و همچنین اجرای عملیات‌های مستمر در مسیر کشف مواد مخدر شاهد کاهش نسبی فراوانی مواد مخدر بودیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گیلان ابراز داشت: همچنین با افزایش چند برابری قیمت مواد مخدر و کاهش مواد مخدر سنتی شاهد تغییر الگوی مصرف از سنتی به صنعتی بودیم.

احمدپور گفت: تأثیرات مواد صنعتی بر روی ذهن و فیزیولوژیک بدن بیش‌تر از مواد سنتی بوده و مصرف آن نیز راحت‌تر از مواد سنتی است این موارد سبب شده تا افراد استفاده از مواد صنعتی را بر مواد سنتی ترجیح دهند.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳ تن و ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در گیلان کشف شده که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۴۱ درصدی بودیم؛ در حوزه انهدام باندها و دستگیری بیش از ۱۰ درصد افزایش داشتیم.

احمدپور ابراز داشت: توصیه ما به خانواده‌ها این است که نسبت به فرزندان خود مراقبت بیش‌تری داشته باشند هر چقدر این مراقبت‌ها بیش‌تر باشد مطمئناً گرایش به سمت اعتیاد نیز کمتر می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار