کد خبر : 25472
تاریخ انتشار : شنبه 22 اردیبهشت 1397- 12: 9

۴۰ میلیارد تومان خسارت سرمازدگی به چایکاران شمالی پرداخت می‌شود

۴۰ میلیارد تومان خسارت سرمازدگی به چایکاران شمالی پرداخت می‌شود

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به‌وقوع سرمازدگی و آسیب دیدن سطح وسیعی از باغات چای شمال گفت:‌ ۴۰ میلیارد تومان خسارت به چایکاران شمالی پرداخت می‌شود.

به گزارش گیلانستان،اسدالله عباسی اظهار داشت:‌ با توجه به وقوع سرمازدگی در سطح وسیعی از باغات چای شمال تمهیدات خوبی در این راستا اندیشیده شد و دولت برای جبران خسارت وارده به چایکاران مبلغ ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع این مشکل اختصاص داد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه ‌شهرستان املش سهم عمده‌ای در تولید چای کشور دارد بیان داشت:‌ در طلیعه امسال با وقوع پدیده سرمازدگی خسارات بسیار زیادی به کشاورزان چایکار مناطق مختلف استان‌های گیلان و مازندران وارد شد و نگرانی‌های زیادی را برای آنان ایجاد کرد.

عباسی میزان کل برگ سبز خریداری شده توسط کارخانجات چایسازی را ۲۷ هزار تن اعلام کرد و ابراز داشت: برای این میزان برگ سبز خریداری شده که ۲۵ هزار تن آن درجه یک و ۲ هزار تن آن درجه دو است دولت در حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار جهت پرداخت قدرالسهم تعیین شده خود اختصاص داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه کارخانجات فرآوری چای باید سریع‌تر از گذشته نسبت به پرداخت قدرالسهم خود اقدام کنند تصریح کرد:‌ انتظار داریم فعالان عرصه فرآوری چای با به‌کارگیری شیوه‌های نوین و جدید بتوانند گام‌های مؤثری را در حوزه کیفی‌سازی محصول تولیدشده و برندینگ آن بردارند.

وی استفاده از چای داخلی را در دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی بسیار ضروری خواند و گفت:‌ با توجه به شعار حمایت از کالای ایرانی انتظار داریم دستگاه‌ها و نهادهای دولتی به‌عنوان سازمان‌های پیشگام در عرصه تحقق ‌شعار سال از محصولات و چای تولیدشده داخلی در مجموعه سازمانی خود استفاده کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزایش اندک نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای را از گله‌های مهم کشاورزان و نمایندگان استان‌های شمالی اعلام کرد و افزود:‌ از دولت انتظار داریم به توجه به شرایط موجود امسال مساعدت‌های لازم جهت پرداخت به‌موقع مطالبات چایکاران را در دستور کار خود قرار دهد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس ظرفیت‌های متنوع کشاورزی این شهرستان را نیز برشمرد و عنوان کرد:‌ شهرستان‌های رودسر و املش به جز محصول استراتژیک چای در تولید انواع مرکبات،‌ ‌فندق،‌ گردو و انواع گیاهان دارویی دارای پتانسیل‌ها و توانمندی‌های بسیار زیادی است.

عباسی منطقه اشکورات رودسر را پایتخت تولید گل‌گاوزبان در کشور خواند و افزود:‌ ثبت تاریخی جشنواره گل‌گاوزبان منطقه تفریحی توریستی اشکورات،‌ راه‌اندازی صنایع وابسته تبدیلی و حمایت از برندسازی محصولات تولیدشده در این حوزه می‌تواند درآمد بسیار خوبی را عاید فعالان این حوزه کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار