کد خبر : 45854
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 دی 1398- 11: 11

فرماندار رشت:

۴۲۷ هکتار از آب‌بندان های شهرستان رشت ساماندهی شدند

۴۲۷ هکتار از آب‌بندان های شهرستان رشت ساماندهی شدند

مومنی‌زاده با بیان اینکه منابع آبی تاثیر به‌سزایی در رونق تولید ات کشاورزی دارد گفت: در همین راستا ۴۲۷ هکتار از آب‌بندان های شهرستان رشت ساماندهی و احیا شده‌اند.

به گزارش گیلانستان «میرشمس مومنی‌زاده» در جلسه شورای آب کشاورزی این شهرستان با اشاره به تاثیر کشاورزی در رونق اشتغال و درآمد سرانه در سطح استان، افزود: معیشت و زندگی بخش زیادی از مردم استان گیلان از طریق کشاورزی تامین میشود که نشان از اهمیت این موضوع برای گیلانی‌هاست.

 

فرماندار رشت با بیان اینکه توجه جدی به مباحث کشاورزی و حمایت از رشتههای مختلف آن باید در اولویت کاری همه مسئولین استان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در همین راستا نقش آب و توزیع آن در زراعت برنج که عمده کشاورزی شهرستان رشت را به خود اختصاص داده است می‌تواند بسیار محوری و تعیین‌کننده باشد.

 

رییس شورای آب کشاورزی شهرستان رشت با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق متولیان آب کشاورزی برای فصل کشاورزی پیش‌رو، اظهار داشت: مسئولان مربوطه از قبیل جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، آبیاری با مدیریت و نظارت بخشداران و مشارکت دهیاران و شوراهای اسلامی از هم اکنون باید زمینه لازم در راستای تامین منابع آبی مطمئن را فراهم کنند.

 

مومنی زاده با تقدیر از اقدامات خوب جهاد کشاورزی شهرستان در این راستا، گفت: خوشبختانه در فصل کشاورزی گذشته سال آبی خوبی را پشت سرگذاشتیم و امیدوارم با اقدامات و برنامه‌ریزی به‌موقع، در فصل کشاورزی پیش رو نیز با مشکلی مواجه نشویم.

 

فرماندار رشت شخم زمستانه را از برنامه‌ها و اقدامات خوب جهاد کشاورزی در راستای مدیریت منابع آب کشاورزی برشمرد و از این اداره خواست، با اطلاع‌رسانی مناسب، کشاورزان را به انجام شخم زمستانه تشویق کنند.

 

وی احیای آب بندان‌ها را از دیگر اقدامات مناسب جهت مدیریت منابع آب کشاورزی دانست و افزود: در همین راستا جهاد کشاورزی و آب منطقه ای نسبت به ساماندهی و احیای ۴۲۷ هکتار از آب‌بندان های شهرستان اقدام کرده است.

 

مومنی‌زاده با تاکید بر لزوم تجهیز و نوسازی زیرساخت‌های کشاورزی، تصریح کرد: باید اقدامات در حوزه بهبود زیرساخت‌ها همچنان به عنوان یک اولویت در راستای تامین منابع آبی مطمئن دنبال شود.

 

فرماندار رشت مدیریت و نظارت بخشداران بر حوزه مدیریت منابع آبی در بخش‌ها را بسیار حائز اهمیت دانست و از بخشداران تابعه شهرستان رشت خواست با تشکیل جلسات متناظر در سطح بخش‌ها از هم‌اکنون نسبت به تصمیم‌گیری و اقدام به‌جا در حوزه مدیریت آب کشاورزی اقدام کنند.

 

وی اظهار کرد: بخشداران همچنین نظارت بر روند توزیع کود کشاورزی را نیز در دستور کار خود قرار دهند تا با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستا، در زمان مقرر توزیع کودهای کشاورزی صورت پذیرد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار