کد خبر : 45770
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 دی 1398- 09: 11

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان:

۴۲ اقامتگاه بوم‌گردی دهه فجر در گیلان افتتاح می شود

۴۲ اقامتگاه بوم‌گردی دهه فجر در گیلان افتتاح می شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با اشاره به بهره برداری از ۴۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی دهه فجر در این استان، گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال برای این اقامتگاه ها سرمایه گذاری شده است.

به گزارش گیلانستان شهرود امیر انتخابی با اشاره به برنامه اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان برای ایجاد و راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی در روستاها، اظهار کرد: توجه به این راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی زمینه توسعه اکوتوریسم و گردشگری روستایی را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۴ اقامتگاه بوم‌گردی در گیلان در حال فعالیت می‌کنند، افزود: استان گیلان جز استان‌های پیشرو در حوزه بوم گردی است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه ۴۲ اقامتگاه بوم گردی در ایام مبارک دهه فجر در استان بهره برداری می‌شود، گفت: برای این تعداد اقامتگاه ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که با بهره برداری از این تعداد واحدها ۱۳۵ نفر مشغول به کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه این واحدها در شهرهای رشت، سیاهکل، رضوانشهر، رودبار، رودسر، شفت، صومعه سرا، لاهیجان، فومن، ماسال، تالش، آستانه اشرفیه و لنگرود بهره‌برداری می‌شوند، تصریح کرد: ۹۵ هزار و ۲۴۵ گردشگر در بوم گردی‌های این استان طی هشت ماه نخست امسال اقامت داشتند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

امیر انتخابی ادامه داد: توسعه پایدار گردشگری، احیای ارزش‌های سنتی و بومی، کمک به اقتصاد جامعه محلی و حفظ محیط زیست ااز مهم‌ترین اهداف راه اندازی واحدهای بوم گردی است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار