کد خبر : 61945
تاریخ انتشار : شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان

۴۲ ویژه‌ برنامه در استقبال از چهل‌و‌دومین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار می‌شود

۴۲ ویژه‌ برنامه در استقبال از چهل‌و‌دومین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری ۴۲ ویژه‌ برنامه در اولین روز از دهه فجر چهل‌و‌دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در نشست هماهنگی مراسم یوم الله ۱۲ بهمن (سالروز ورود معمار کبیر انقلاب به میهن اسلامی) که شنبه چهارم بهمن ماه در سالن اجتماعات این شورا در رشت برگزار شد، با بیان اینکه دهه مبارک فجر، عید بزرگ ملت ایران است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران یکی از بزرگترین تحولات تاریخ معاصر جهان است.

وی با بیان اینکه پدیداری و پایداری انقلاب اسلامی همه قدرت های استکباری جهان را به وحشت انداخته است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی با تئوری‌های غربی و شرقی قابل تفسیر نیست و نظام سلطه از عظمت و اقتدار این انقلاب شگفت‌زده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری، ویژگی های انقلاب اسلامی را بی‌نظیر دانست و گفت: این ویژگی ها، انقلاب اسلامی ایران را از همه انقلاب های جهان متمایز و ممتاز کرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، نخستین ویژگی انقلاب اسلامی را وجود یک مرجع دینی در راس آن دانست و افزود: رهبری دینی با حمایت مردم، قاطعانه و عزت مدارانه این انقلاب بزرگ را به پیروزی رساند و سختی‌های آن را به جان خرید.

وی احیای ارزش های معنوی و اخلاقی، مخالفت با قدرت های ظالم و فاسد و بیداری اسلامی در سطح دنیا را از دیگر ویژگی های انقلاب اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: کسب استقلال کامل در همه عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی و همچنین نفی فرهنگ غرب و ارائه اسلام ناب محمدی(ص) به عنوان ویژگی های منحصر به فرد انقلاب اسلامی برشمرده می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه دشمنان همواره درصدد تضعیف انقلاب اسلامی در طول حیات پربرکت آن بودند، خاطرنشان کرد: اکنون این انقلاب چهل ودومین سالگرد پیروزی خود را جشن می گیرد و به لطف خداوند، مدد امام زمان(عج) و درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی وارد چهل وسومین سال حیات طیبه خود می شود.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری، مردمی‌بودن را یکی از مهمترین ویژگی های انقلاب اسلامی ایران دانست و اضافه کرد: مردم بزرگ ایران اسلامی در طول این ۴۲ سال رنج ها، مرارت ها، سختی ها و تلخی های فراوانی را از ناحیه دشمنان متحمل شدند اما همچنان این راه را با صلابت و امیدوارانه تحت هدایت حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی طی می کنند.

وی، هدف دشمنان از فتنه گری را ایجاد یاس و ناامیدی نسبت به نظام اسلامی دانست و عنوان کرد: دشمنان به دنبال بی تفاوت کردن مردم نسبت به ارزش های انقلاب اسلامی هستند. متاسفانه برخی نیز در داخل با زبان، قلم و رفتار خود باعث دلسردی مردم به این نظام و ارزش های انقلاب اسلامی می شوند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، ۱۲ بهمن را از مصادیق ایام الله دانست و گفت: ۱۲ بهمن یکی از روزهای بزرگ و فراموش ناشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی است. حضور میلیونی مردم در فرودگاه مهرآباد و استقبال تاریخی از بنیانگذار جمهوری اسلامی، یوم‌الله ۱۲ بهمن را به یک روز به یاد ماندنی تبدیل کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه دهه فجر سال‌جاری متفاوت از سال های گذشته خواهد بود، ادامه داد: در شرایط ابتلا به ویروس کرونا قرار داریم که همه جهان را درگیر مشکلات عدیده ای کرده و دامن گیر کشور ما نیز شده است لذا امیدواریم با فداکاری کادر درمان و درایت مسئولان، هرچه سریع تر شاهد رخت بربستن این بیماری از کشور و بازگشت عافیت و آرامش به جامعه باشیم.

وی با تاکید بر لزوم سلامت محور برگزار شدن کلیه برنامه ها و فعالیت های مربوط به دهه فجر به ویژه یوم الله ۱۲ بهمن، اضافه کرد: سلامت مردم برای ما اهمیت ویژه ای دارد و همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند، خود را ملزم به رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در اجرای برنامه های دهه فجر سال‌جاری می دانیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری ۴۲ ویژه‌برنامه در اولین روز از دهه فجر چهل‌و‌دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: رژه سوارکاران در سه شهرستان ماسال، رضوانشهر و تالش از برنامه‌های پیش‌بینی شده یوم‌الله ۱۲ بهمن است.

.

.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه رژه کشاورزان با ابزارآلات کشاورزی نظیر تراکتور و تیلر مزین به پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی در شهرستان های لنگرود، لاهیجان، رودسر، صومعه سرا و فومن از برنامه‌های بزرگداشت یوم‌الله ۱۲ بهمن است، گفت: در شهرستان های آستارا و بندرانزلی نیز رژه شناورها و قایق سواران پیش بینی شده است.

وی از اجرای همزمان رژه موتوری در همه شهرستان ها در یوم الله ۱۲ بهمن خبر داد و تصریح کرد: زنگ انقلاب به صورت نمادین در یکی از مدارس شاخص هر شهر همراه با ویژه برنامه آغاز دهه فجر نواخته می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، به صدا درآمدن ناقوس کلیساها و بوق قطارها و کشتی ها را از دیگر برنامه های آغازین روز دهه فجر دانست و یادآور شد: مراسم رژه موتوری از فرودگاه رشت تا گلزار شهدا نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری، با اشاره به اجرای سرود در لحظه ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی توسط مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی با همکاری شهرداری ها نسبت به فضاآرایی شهری متناسب با ایام جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ادارات خود اقدام کنند.

وی با اشاره به ساماندهی قطعه شهدای انقلاب اسلامی گلزار شهدای رشت، از برگزاری ویژه‌برنامه گلباران مزار شهدای انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: با تولیت سپاه ناحیه مرکزی شهرستان رشت، ایستگاه رادیو انقلاب از ۱۲ لغایت ۲۲ بهمن در پیاده راه فرهنگی رشت راه انداری خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری رزمایش روشنگری در روزهای ۱۲ و ۱۳ بهمن با دعوت از سخنرانان ملی و استانی در ۴۸ نقطه مرکز استان خبر داد و تصریح کرد: مانور رسانه‌ای با انتشار همزمان اخبار آغازین ‌روز دهه فجر سال‌جاری در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان از دیگر برنامه‌های بزرگداشت یوم‌الله ۱۲ بهمن در استان گیلان خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار