کد خبر : 32693
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴

۴۷۴ نفر امسال در حوادث ترافیکی گیلان جان خود را از دست دادند

۴۷۴ نفر امسال در حوادث ترافیکی گیلان جان خود را از دست دادند

فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: در ۹ ماهه امسال،‌ ۴۷۴ نفر در حوادث ترافیکی استان گیلان جان خود را از دست دادند.

به گزارش گیلانستان سردار پاسدار محمدرضا اسحاقی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ ایمنی‌ ویژه موتور سیکلت‌سواران اظهار داشت: طبق آمارهای موجود در 9 ماهه امسال حدود 474 نفر در حوادث ترافیکی استان گیلان جان خود را از دست داده و فوت کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان گیلان اهدای کلاه ایمنی به موتورسیکلت‌سواران و اجرای برنامه‌های فرهنگی در این حوزه را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: در 9 ماهه اخیر 38 درصد از افرادی که جان خود را در حوادث ترافیکی گیلان از دست داده‌اند را موتورسیکلت سواران تشکیل می‌دهند.

سردار اسحاقی با بیان اینکه در 9 ماهه اخیر امسال نزدیک به 170 موتورسیکلت سوار در حوادث ترافیکی گیلان جان خود را از دست داده‌اند ابراز داشت:‌ با توجه به این آمارهای اعلام شده لازم است اجرای برنامه‌های ترویجی جهت ارتقاء فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی بیشتر شود.

وی در مورد متوقف کردن موتورسیکلت‌هایی که دستور قضایی برای توقف آن‌ها صادر شده است نیز خاطرنشان کرد: موتورسیکلت سواران مشمول این قانون در صورتی که تمامی مدارک آن‌ها کامل باشد و از کلاه ایمنی استفاده کنند توسط پلیس متوقف نمی‌شوند.

فرمانده انتظامی استان گیلان اجرای برنامه‌های آموزشی در حاشیه شهرها و روستاهای استان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 12 هزار نفر در این برنامه‌های آموزشی ترافیکی شرکت و از موضوعات مطرح شده در کلاس‌ها استفاده کرده‌اند.

سردار اسحاقی با بیان اینکه این برنامه‌های آموزشی در شهرستان رشت نیز اجرایی می‌شوند افزود:‌ رایزنی‌های لازم با فرمانداری شهرستان رشت جهت برگزاری این کلاس‌ها انجام شده است همچنین توزیع کلاه‌های ایمنی برای موتورسیکلت‌سواران نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/‌‌تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار