کد خبر : 83716
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸

سخنگوی علوم پزشکی گیلان:

۴۷ بیمار کرونایی در گیلان بستری هستند/ فوتی آنفلوانزا نداشتیم

۴۷ بیمار کرونایی در گیلان بستری هستند/ فوتی آنفلوانزا نداشتیم

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر ۴۷ بیمار کرونایی در سطح استان گیلان بستری هستند، افزود: از این تعداد شش بیمار در بخش آی.سی.یو بستری هستند و دو بیمار بدحال داریم.

به گزارش گیلانستان، دکتر فردین مهرابیان در گفت وگویی با اشاره به نوسان آمارهای کرونایی در گیلان، اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته ۲۲ بیمار جدید کرونایی در سطح استان گیلان بستری و طی این مدت ۱۴ بیمار ترخیص شدند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۷ بیمار کرونایی در سطح استان گیلان بستری هستند، افزود: از این تعداد شش بیمار در بخش آی.سی.یو بستری هستند و دو بیمار بدحال داریم.

 

سخنگوی علوم پزشکی گیلان از آبی شدن ۱۳ شهرستان گیلان خبر داد و گفت: شهرستان های رشت، خمام، بندرانزلی، فومن، صومعه سرا، آستانه اشرفیه، لاهیجان، رودسر، لنگرود، آستارا، ماسال، تالش و رضوانشهر آبی و چهار شهرستان رودبار، املش، سیاهکل و شفت زرد هستند.

 

مهرابیان در ادامه به آغاز شروع بارش ها و کاهش محسوس دما از روزهای آینده اشاره کرد و متذکر شد: با سرد شدن هوا شاهد شیوع بیماری های ویروسی مانند آنفلوانزا و کووید هستیم.

 

وی با بیان اینکه طی دو سال کرونایی گذشته رعایت مسائل بهداشتی موجب کاهش ابتلا به آنفلوانزا شده است، عنوان کرد: امسال به دلیل کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، با شیوع زود هنگام آنفلوانزا مواجه شدیم و کودکان بیشتر درگیر شدند.

 

سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به کاهش ایمنی بدن افراد به دلیل عدم مواجهه با ویروس های تنفسی غیر از کرونا به دنبال فاصله گذاری های اجتماعی، اضافه کرد: حضور کودکان در مدارس موجی از ابتلا به آنفلوانزا را ایجاد کرده است.

 

وی از افراد علامتدار خواست حتما هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان و بینی خود را بپوشانند و حتما ماسک بزنند و اضافه کرد: خوشبختانه در گیلان تاکنون فوتی ناشی از آنفلوانزا نداشتیم.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار