کد خبر : 9246
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 اسفند 1395- 04: 10

۴ شهید گمنام دفاع مقدس در گیلان تشییع و خاکسپاری می‌شود

۴ شهید گمنام دفاع مقدس در گیلان تشییع و خاکسپاری می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس گیلان گفت: ۴ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ایام فاطمیه در ۲ شهر گیلان تشییع و خاکسپاری می‌شود.

به گزارش گیلانستان ، رسول جلایی در گفت‌وگویی ، اظهار داشت: پیکرهای مطهر ۴ شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس در ایام سوگواری حضرت زهرا(س) در شهرهای صومعه سرا و رشت تشییع و خاکسپاری می‌شود.

وی با بیان اینکه این شهدای گرانقدر در بازار جمعه(تولم شهر) صومعه سرا و مسکن مهر رشت تدفین می‌شوند افزود: پیکرهای پاک ۲ شهید گمنام ساعت ۹ صبح چهارشنبه ۱۱ اسفندماه در تولم شهر صومعه سرا تشییع و در پارک ساحلی این شهر به خاک سپرده می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان خاطرنشان کرد: مراسم شب وداع با این ۲ لاله گمنام دفاع مقدس بعد از نماز مغرب و عشاء سه شنبه ۱۰ اسفندماه در مسجد جامع تولم شهر(مرجقل) برگزار می‌شود.

جلایی با اشاره به اینکه مراسم تشییع پیکرهای مطهر ۲ شهید مسکن مهر رشت نیز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) برگزار می‌شود گفت: این مراسم ساعت ۹ صبح پنج شنبه ۱۲ اسفندماه از مقابل دانشگاه آزاد اسلامی واحد پل تالشان به سمت مسکن مهر رشت آغاز می‌شود.

وی به برگزاری مراسم شب وداع با این ۲ شهید گمنام در رشت اشاره کرد و افزود: مراسم شب وداع با شهیدان به منظور تجدید میثاق با آرمان‌های این شهدای والامقام بعد از نماز مغرب و عشاء چهارشنبه ۱۱ اسفندماه در مهدیه رشت برپا می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس گیلان یاد و خاطره تمام شهدا به‌ویژه شهدای گمنام ۸ سال دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: ۲ شهید گمنام تولم شهر صومعه سرا در سن ۱۸ و ۱۹ سالگی در مناطق عملیاتی “شرق دجله” و “جزیره ام الرصاص” در عملیات‌های بدر و ایذایی والفجر ۸ به شهادت رسیدند.

جلایی با بیان اینکه پیکرهای مطهر ۲ شهید ۲۵ و ۱۹ ساله مسکن مهر رشت در مناطق عملیاتی ام الرصاص و شرق دجله تفحص شدند خاطرنشان کرد: این شهدای گرانقدر در سال های ۱۳۶۳ و ۱۳۶۵ در عملیات‌های کربلای ۴ و بدر به خیل شهدا پیوستند.

به گزارش گیلانستان ، در حال حاضر ۱۱۱ شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس در ۳۹ نقطه از استان گیلان تدفین شده‌اند./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار