کد خبر : 37942
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی گیلان:

۵۰۰ مربی بسیجی برای خودکفایی ایران در برنج شروع به کار کردند

۵۰۰ مربی بسیجی برای خودکفایی ایران در برنج شروع به کار کردند

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی گیلان گفت: ۵۰۰ مربی بسیج مهندسین طرح “همگام با کشاورز” در بیش از هزار روستای استان گیلان جهت ارتقاء محصولات کشاورزی فعالیت می‌کنند.

به گزارش گیلانسان مرتضی مرادی ظهر امروز در نشست خبری بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان در رشت اظهار داشت: در راستای فرمایشات رهبر انقلاب و جهت حمایت از محصولات کشاورزی گیلان همواره همکاری‌های خوبی با مؤسسه ملی تحقیقات برنج کشور و سایر نهاد‌ها داشتیم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان به مأموریت طرح بسیج “همگام با کشاورز” اشاره کرد و ابراز داشت: اجرای طرح “همگام با کشاورز” در راستای حمایت و کمک به تولیدات تمامی محصولات کشاورزی در گیلان راه‌اندازی شد.

مرادی با تأکید به اهمیت خودکفایی برنج در استان گیلان تصریح کرد: با در نظر گرفتن چگونگی افزایش کیفیت محصول برنج در گیلان بیش از 500 مربی بسیج مهندسین طرح “همگام با کشاورز” در بیش از هزار روستای استان گیلان، اقدام و فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سایر محصولات کشاورزی و در راستای تولید دانه‌های روغنی نیز در یکی از مناطق نظیر منطقه رستم‌آباد استان گیلان به شکل جدی ورود شد و در این راستا 100 هکتار تولید کلزا را به 850 هکتار در گیلان افزایش دادیم.

مرادی با بیان اینکه 500 مربی در راستای ارتقاء محصولات کشاورزی و کیفیت‌ آن‌ها در روستاهای مختلف استان گیلان به مشاوره کشاورزی می‌پردازند افزود: 300 نفر از این مربیان مختص برنج و 100 نفر هم مختص سایر محصولات نظیر کلزا، چای و زیتون هستند.

رئیس اردوهای جهادی بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با اشاره به نقش مهم رسانه در تبیین و توسعه طرح‌های کشاورزی اظهار داشت: در راستای برنامه اردوهای 3 روزه جهادی، 120 گروه برای حضور در روستاهای محروم گیلان جهت امر مشاوره کشاورزی ساماندهی شدند.

حمیدرضا قره‌شیخ‌لو با بیان اینکه از امروز تیم‌های دامپزشکی نیز در روستاهای محروم استان گیلان در زمینه تولیدات دام اعزام می‌شوند ابراز داشت: در این راستا موضوع اهمیت غذایی دارای اهمیت بسیار زیادی است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار