کد خبر : 30093
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵

۵۰۰ هزار پرونده سال گذشته وارد دستگاه‌ قضایی استان شد

۵۰۰ هزار پرونده سال گذشته وارد دستگاه‌ قضایی استان شد

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه سال گذشته حدود ۵۰۰ هزار پرونده وارد دستگاه‌ قضایی گیلان شد گفت: کمبود نیروی انسانی سبب می‌شود تا رسیدگی به پرونده‌ها در زمان مناسب انجام نشود.

به گزارش گیلانستان، احمد سیاوش‌پور صبح امروز در جلسه شورای اداری استان گیلان در رشت با اشاره به حجم کاری قوه قضائیه در سال‌های اخیر اظهار داشت: تعداد پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی سالانه 10 درصد افزایش پیدا می‌کند.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با تاکید بر لزوم رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در ادارات استان تصریح کرد: در حال حاضر اکثر سازمان‌ها و ادارات استان گیلان دارای کمبود نیروی انسانی هستند.

وی با اعلام اینکه امروز نیروی انسانی موجود در ادارات گیلان امید، کارایی و انگیزه کافی را ندارند عنوان داشت: چابکسازی کارمندان از جمله اهداف کشور است اما در این زمینه اقدام مناسبی انجام نشده است.

سیاوش‌پور با بیان اینکه در سال گذشته قریب به 500 هزار پرونده وارد دستگاه‌ قضایی گیلان شده است ابراز داشت: کمبود نیروی انسانی سبب می‌شود تا رسیدگی به پرونده‌ها در زمان مناسب انجام نشود.

سهمیه استخدامیگیلان نسبت به سایر استان‌ها کمتر است 

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به کمبود نیرو در سازمان‌های استان گیلان اظهار داشت: در حال حاضر بیمارستان‌های گیلان دارای کمبود پرستار هستند و برخی پست‌های اداری در دستگا‌ه‌های اجرایی نیز خالی مانده است.

ولی داداشی با بیان اینکه سهمیه استخدامی گیلان نسبت به سایر استان‌های کشور کمتر است و اکثر نیروهای ادارات استان گیلان به‌صورت قراردادی مشغول به کار هستند گفت: عدم تبدیل وضعیت آن‌ها با بیش از 20 سال فعالیت سبب ناامیدی این افراد می‌شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه میزان حقوق کارمندان قراردادی و شرکتی در ادارات استان گیلان یکسان نیست و تفاوت فراوانی دارد ابراز داشت: این امر سبب ناامیدی و یأس این کارمندان می‌شود.

بیمارستان‌های گیلان کمبود پرستار دارند

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: از تمام مدیران استان می‌خواهم تا با رعایت قانون و با شجاعت در مسیر خدمت به مردم کار کنند.

منوچهر جمالی با بیان اینکه مجلس آماده همکاری با دولت در راستای اصلاح وضعیت استخدامی کشور است گفت: 65 درصد کارمندان گیلان در آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی کار می‌کنند اما امروز بیمارستان‌های ما کمبود پرستار دارند.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان مجلس با اعلام اینکه حوزه بهداشت و درمان استان گیلان نیازمند نیروی انسانی بیشتر و کارآمد است ابراز داشت: نیروی انسانی موجود کفاف نیازهای مردم را نمی‌دهد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در ادارات استان گیلان توزیع نیروی انسانی به طور مناسب انجام نشده است تصریح کرد: باید تلاس کنیم تا زمینه رضایتمندی مردم را ایجاد کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات موجود در حوزه استخدام قهرمانان پارا المپیک اظهار داشت: این افراد توقع دارند تا بتوانند مانند سایر قهرمانان ورزشی استخدام شوند‌.

مریم بخشی با بیان اینکه قهرمانان پاراالمپیک استان گیلان در حال حاضر در مشاغلی مانند نانوایی و بنایی مشغول به کار هستند خاطرنشان کرد: درخواست داریم تا سهمیه استحدام آن‌ها مدنظر قرار داده شود./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار