کد خبر : 69757
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

۵۰ درصد تست مراجعان سرپایی کرونا در گیلان مثبت است

۵۰ درصد تست مراجعان سرپایی کرونا در گیلان مثبت است

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی مجموع بستری های کرونایی این استان، گفت: ۵۰ درصد تست مراجعان سرپایی کرونا در گیلان مثبت است.

به گزارش گیلانستان، آبتین حیدرزاده با اشاره به بهبود وضعیت کرونایی نسبت به هفته گذشته، گفت: بر اساس آمارها تعداد بستری‌های روزانه نزولی است.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۲۲۵ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی استان گیلان بستری شدند، اضافه کرد: تعداد مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های گذشته در مقایسه با هفته‌های گذشته با کاهش ۱۵ درصدی همراه بوده است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان ادامه داد: مجموع بیماران بستری از دو هزار و ۱۰۰ نفر به هزار و ۷۰۰ بیمار کرونایی بستری در مراکز درمانی گیلان رسیده است.

وی در ادامه تأکید کرد: کاهش آمارها به معنای خروج استان گیلان از بحران و پیک کرونا نیست بلکه بر اساس آمارهای مراجعات سرپایی حدود ۵۰ درصد تست‌های کرونایی مثبت بوده و نشان دهنده فعالیت بیماری است.

حیدرزاده با اشاره به اینکه شهروندان باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند، گفت: تا زمان رسیدن به استانداردهای واکسیناسیون و پوشش حدود ۸۰ درصدی جمعیت کشور باید شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت و ماسک استفاده شود.

وی با بیان اینکه پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی ها نیز باید از سوی شهروندان با جدیت رعایت شود، اضافه کرد: اصناف نیز باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا با کمک کادر درمان هر چه زود از این شرایط خارج شویم.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان به آخرین رنگ بندی‌های کرونایی در استان نیز اشاره و اظهار کرد: ۱۲ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز و شهرستان‌های املش، فومن، شفت، رضوانشهر و ماسال در وضعیت نارنجی قرار دارند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار