کد خبر : 77281
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸

سرپرست میراث فرهنگی گیلان:

۵۱ برنامه فرهنگی ایام نوروز در گیلان برگزار می‌شود

۵۱ برنامه فرهنگی ایام نوروز در گیلان برگزار می‌شود

سرپرست میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اجرای ۵۱ برنامه فرهنگی ایام نوروز امسال در استان، گفت: ۴۰۰ نمایشگاه صنایع دستی به ویژه در مناطق کوهستانی گیلان برپا می شود.

به گزارش گیلانستان، ولی جهانی صبح سه شنبه در نشست خبری ستاد اجرایی خدمات سفر ۱۴۰۱ با اشاره به تهیه تقویم کاری جشن‌های ملی سال آینده برای سراسر گیلان، گفت: بر اساس جاذبه‌های ملی هر شهرستان اقدام به برپایی جشنواره ملی می‌کنیم و به گونه‌ای برنامه ریزی شده که هر ماه دو جشنواره در شهرستان‌های گیلان برپا شود.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به ویژه برنامه‌های ایام نوروز، تصریح کرد: ۵۱ برنامه فرهنگی در حوزه میراث فرهنگی اعم از آئین‌های سنتی در پایگاه‌ها و اماکن تاریخی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی ۴۰۰ نمایشگاه در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق کوهستانی برگزار می‌شود، افزود: ۵۰۰ بنا برای بازدید عموم مردم در نظر گرفته شده است.

جهانی با اشاره به اینکه ۲۵۰ غار و اماکن طبیعی گیلان در اختیار مردم برای بازدید قرار می‌گیرد، گفت: طبق تاکید استاندار گیلان پروتکل‌های بهداشتی به طور دقیق در تمامی برنامه‌ها رعایت می‌شود.

پیش بینی افرایش ورود مسافر به گیلان در نوروز ۱۴۰۱

در ادامه این نشست نیز معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به پیش بینی افزایش مسافران نوروزی نسبت به دو سال گذشته، بیان کرد: از تمام ظرفیت مجموعه‌های دخیل در خدمات سفر برای رفاه حال مردم استفاده می‌شود.

حمیدرضا آذرپور با بیان اینکه ۱۰ کمیته در استان در حوزه‌های مختلف تشکیل شده است، گفت: مهمترین بحث ما دستورالعمل اجرایی ساماندهی سفرهای ایمن با محوریت برنامه ریزی مسئولان است و تلاش داریم سفرهای نوروزی مانع تخریب محیط زیست شود.

وی با اشاره به ورود حدود یک میلیون و ۵۲۸ هزار دستگاه خودرو در نوروز سال امسال، تصریح کرد: افراد مقیم در واحدهای رسمی ۳۲۶ هزار و ۴۵۶ نفر ثبت شدند و ۲۸۶ مسافر خارجی نیز به گیلان سفر کردند.

آذرپور افزود: حدود ۳۸ نمایشگاه با ۴۰۰ غرفه در گیلان با محوریت عرضه صنایع دستی برگزار و ۱۲۰ سفره هفت سین در میادین و مراکز پرتردد برپا می‌شود.

در پایان این مراسم پوستر مربوط به ستاد اجرایی خدمات سفر ۱۴۰۱ رونمایی شد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار