کد خبر : 76699
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 اسفند 1400- 48: 16

جانشین فرمانده انتظامی گیلان:

۵ نفر از عاملان انتشار تصاویر منافی عفت در رشت دستگیر شدند

۵ نفر از عاملان انتشار تصاویر منافی عفت در رشت دستگیر شدند

جانشین فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به شناسایی عاملان انتشار تصاویر منافی عفت در فضای مجازی، گفت: پنج نفر در این رابطه در یکی از روستاهای شهرستان رشت دستگیر شدند.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ حسین حسن‌پور ظهر دوشنبه در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به انتشار تصاویر غیراخلاقی و منافی عفت در فضای مجازی، اظهار کرد: دستگیری عاملان انتشار این تصاویر در دستور کار مأموران پلیس گیلان قرار گرفت.

وی با اشاره به کار کارشناسان پلیس برای شناسایی این افراد، گفت: پس از اقدامات فنی و تخصصی پنج متهم در این رابطه شناسایی و با هماهنگی قضائی آنها در یکی از روستاهای شهرستان رشت دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه متهمان پس از مشاهده مستندات به جرم خود اعتراف کردند و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، ادامه داد: رصد و پایش فضای مجازی در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی تصریح کرد: برابر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه انتشار هرگونه تصویر یا محتوای مجرمانه با موضوع سیاه‌نمایی، تشویش اذهان عمومی و انتشار تصاویر غیراخلاقی و مبتذل در فضای مجازی جرم تلقی شده و پیگرد قانونی دارد.

سرهنگ حسن‌پور افزود: فعالیت در فضای مجازی، مانند فضای حقیقی دارای ضوابط، قانون و مقررات مختص خود است و پلیس و دستگاه قضائی اجازه انجام اقدامات خلاف قانون و شرع را به هیچکس نخواهد داد و با متخلفان با اشد مجازات برخورد می‌کند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار