کد خبر : 30583
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

۶۰۰ کمک هزینه ۳ میلیون تومانی به زوج‌های نیازمند گیلانی اهدا می‌شود

۶۰۰ کمک هزینه ۳ میلیون تومانی به زوج‌های نیازمند گیلانی اهدا می‌شود

مدیر دفتر آستان قدس رضوی در گیلان گفت: ۶۰۰ کمک هزینه ۳ میلیون تومانی ازدواج در اختیار زوج‌های جوان نیازمند گیلانی قرار می‌گیرد.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی صبح امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت: انجام امورات فرهنگی و محرومیت‌زدایی اولویت آستان قدس رضوی است.

مدیر دفتر آستان قدس رضوی در استان گیلان با اشاره به ارائه خدمات استان قدس رضوی در سراسر کشور عنوان داشت: دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در حوزه‌هایی نظیر خادمیاری، وقف و نذر و امورات فرهنگی خدمت‌رسانی می‌کنند.

مهدوی با اعلام اینکه تاکنون بیش از 2 هزار نفر از استان گیلان به عنوان خادمیار ثبت نام کردند خاطرنشان کرد: تاکنون مراحل گزینش 600 نفر از آن‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه افرادی که تمایل دارند خادم حرم رضوی شوند می‌تواند با ثبت نام در سایت آستان قدس رضوی در 120 عرصه مختلف خدمت کنند افزود: خادمیاران می‌بایست حدود 6 ساعت برای امام رضا(ع) خادمی کنند.

مدیر دفتر آستان قدس رضوی در استان گیلان با اشاره به اینکه خادمیاران زمانی که به مشهد مقدس مشرف شوند می‌توانند در حرم امام رضا(ع) خادمی کنند افزود: مردم سراسر کشور می‌توانند در طرح خادمیار شرکت کنند.

مهدوی با اعلام اینکه افراد با شغل‌های مختلف می‌توانند در طرح خادمیار شرکت کنند اظهار داشت: شبکه خادمیاری امام رضا(ع) برای استان گیلان آثار مهم اجتماعی و فرهنگی دارد.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر 4 هزار بسته حمایتی سبد کالا به ارزش 100 الی 150 هزار تومان برای هر سبد کالا، در اختیار نیازمندان قرار گرفته است افزود: تاکنون 100 عدد کارت هدیه 2 میلیون ریالی به ایتام سادات تقدیم شده است.

مدیر دفتر آستان قدس رضوی در استان گیلان با اشاره به اینکه 20 هزار نفر طی دو سال گذشته در استان گیلان به طور رایگان از خدمات پزشکی استان قدس رضوی استفاده کردند گفت: اجرای طرح ویزیت رایگان در مناطق محروم بخی از خدمات آستان قدس رضوی در گیلان است.

مهدوی با بیان اینکه 600 عدد کمک هزینه 3 میلیون تومانی ازدواج در اختیار زوج‌های جوان نیازمند گیلانی قرار می‌گیرد تصریح کرد: 90 کارت هدیه 500 هزار تومانی به زوج‌های جوان نیازمند اهدا شده است.

وی مرمت و بازسازی مسکن نیازمندان توسط 10 گروه جهادی در تابستان امسال را بخشی از خدمات نمایندگی آستان قدس رضوی در گیلان دانست و افزود: تاکنون 13 هزار زائر گیلانی نیازمند تحت عنوان طرح “زیارت اولی” به مشهد مقدس اعزام شدند.

مدیر دفتر آستان قدس رضوی در استان گیلان احیای نهضت وقف و نذر را یکی از اهداف آستان قدس رضوی دانست و خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی تلاش می‌کند تا موقوفات مردم را جهت‌دهی کرده و آن‌ها را هدفمند کند.

مهدوی با تاکید بر اینکه آستان قدس رضوی تلاش می‌کند تا موقوفات مردم برای رسیدگی به نیازمندان و محرومان مصرف شود عنوان داشت: ایجاد تحول در فرهنگ وقف و نذر از جمله رویکردهای آستان قدس رضوی است.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه تاثیر فراوانی در معرفی و ترویج خدمات آثار قدس رضوی در جامعه دارند گفت: به طور مثال خبرگزاری تسنیم استان گیلان با تهیه گزارشی از یک بانوی نیازمند سبب شد تا بتوانیم منزل این بانوی نیازمند را بازسازی کنیم و این کار بسیار ارزشمند است.

مدیر دفتر آستان قدس رضوی در استان گیلان برگزاری مراسم شب شهادت امام رضا(ع) در دانشگاه گیلان را یکی از برنامه‌های این مجموعه دانست و افزود: این برنامه‌ها با شعار “معکم لا مع عدوکم” و “همراه با امام در برابر دشمنان” برگزار می‌شود‌.

مهدوی برگزاری محفل شب شعر با موضوع امام رضا(ع) را یکی از اقدامات نمایندگی آستان قدس رضوی در گیلان خواند و گفت: شناسایی ایتام فقیر، اهدای کارت هدیه با بیماران نیازمند و توزیع بسته ارزاق میان نیازمندان در ایام شهادت امام رضا(ع) انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهدای 5 هزار بسته نمک و نبات متبرک حرم رضوی به زوار اربعین حسینی خاطرنشان کرد: موکب امام رضا(ع) در ایام اربعین شهر آستارا میزبان زوار خارجی بودند.

مدیر دفتر آستان قدس رضوی در استان گیلان با اشاره به همکاری این مجموعه با قرار پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان تصریح کرد: حدود یک میلیارد تومان وام اشتغالزا تا سقف 50 میلیون تومان به متقاضیان این طرح در دهستان “سمام” پرداخت شد.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار