کد خبر : 15106
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 تیر 1396- 44: 17

۶۰ درصد مداحان استان گیلان عضو دفاتر و کانون‌های بسیج هستند

۶۰ درصد مداحان استان گیلان عضو دفاتر و کانون‌های بسیج هستند

رئیس سازمان بسیج مداحان استان گیلان با بیان اینکه ۶۰ درصد مداحان استان عضو دفاتر و کانون‌های بسیج مداحان هستند گفت: ۴ نوع دوره آموزشی توسط سازمان مداحان در سال ۹۶ در سطح استان برگزار می‌شود.

به گارش گیلانستان، محمد پوراسماعیلی در گفت‌و‌گویی با اشاره به اینکه برنامه بسیج مداحان برای سال ۹۶ با رویکرد مسجدمحور برنامه ریزی شده است اظهار داشت: این برنامه‌ها به‌صورت مسجدمحور برگزار می‌شود و باعث حضور مردم حداکثری مردم در مساجد می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه یکی از قشرهایی که حضور مستمر در مساجد و هیئات دارند مداحان هستند بیان داشت: مداحان استان در تبلور اندیشه اسلامی و جامعیت بخشیدن به این مسئله کمک می‌کنند.

پور‌اسماعیلی با اشاره به اینکه برنامه‌های سازمان بسیح مداحان جذب، سازماندهی و آموزش مداحان است گفت: در بحث جذب مداحان، مداحانی که عضو بسیج نیستند شناسایی شده و دعوت به همکاری می‌شوند و به عضویت بسیج مداحان در می‌آیند.

وی با اشاره به جامعه آماری مداحان استان گیلان عنوان داشت: تقریباً ۶۰ درصد مداحان استان عضو دفاتر و کانون‌های بسیج مداحان هستند و ۴ نوع دوره آموزشی توسط سازمان مداحان در سال ۹۶ در سطح استان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مداحان گیلان با بیان اینکه  سازماندهی مداحان در ۱۸ کانون بسیج مداحان در سطح استان گیلان انجام شده است اذعان داشت: امروزه هر شهرستان استان گیلان یک دفتر یا کانون بسیج مداحان دارد که مداحان هر شهر در این واحدها سازماندهی می‌شوند.

پور اسماعیلی با اشاره به اینکه بزرگترین اقدامات بسیج مداحان در بخش آموزش مداحان استان انجام گرفته است گفت: یکی از آسیب‌هایی که در بحث مداحی و ستایش اهل بیت وجود دارد کاستی در فن مداحی و محتوای روضه‌ها است.

وی گفت: برگزاری آموزش مداحان در رده سنی ۷ الی ۱۳ سال در قالب طرح نوگلان حسینی با استقبال چشم‌گیری مواجه شده است که با همکاری موسسه ادبی مذهبی یاس کبود در سال ۹۶ در شهرستان‌های استان گیلان انجام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه منظور از محتوای اشعار، نوحه‌های مناسب و روضه‌های مستند است عنوان داشت: دوره آموزش تخصصی مداحی در سال ۹۶ به‌صورت هفتگی برای آقایان و بانوان مداح استان گیلان برگزار می‌شود.

پوراسماعیلی با بیان اینکه آوا، نوا و دستگاه‌های موسیقی مرتبط با مداحی در قالب فن به مداحان استان گیلان آموزش داده می‌شود ابراز داشت: احکام اسلامی برای بیشتر کردن بار معنایی روضه‌ها به مداحان آموزش داده می‌شود./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار