کد خبر : 86734
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 بهمن 1401- 03: 18

۶۵ درصد پروژه‌های ورزشی نیمه تمام گیلان پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد دارند

۶۵ درصد پروژه‌های ورزشی نیمه تمام گیلان پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد دارند

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان گفت: هم اینک ۶۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در استان وجود دارد که از این تعداد ۳۸ مورد یعنی حدود ۶۵ درصد بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گزارش گیلانستان، جهانبخش آرمان روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در رشت اظهار کرد: ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهره برداری این پروژه های نیمه تمام نیاز است.

 

وی عنوان کرد: البته هم اینک تکمیل پروژه های ورزشی زیر ۵۰ درصد محور عمل نیست و تمرکز و اولویت را بر روی پروژه هایی با پیشرفت بالای ۵۰ درصد گذاشته ایم.

 

وی ادامه داد: با این وجود در دهه فجر امسال که با شعار ” ایران استوار ۴۴ سال افتخار” مراسم مختلفی انجام و پروژه های متعددی هم به بهره برداری می رسد چنانکه پنج پروژه ورزشی با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان هم اکنون آماده بهره برداری است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان اضافه کرد: فاز اول ورزشگاه شهید عضدی رشت در دهه فجر به بهره‌برداری می رسد و در این فاز، چمن طبیعی آن آماده شده و ۶ هزار صندلی نیز در جایگاه تماشاگران نصب می‌شود.

 

وی بیان کرد: چمن طبیعی ورزشگاه شهید عضدی رشت یکی از مدرن‌ترینهاست و این ورزشگاه مجهز به سیستم های روز و پیشرفته زه کشی، گرمایشی، سرمایشی و خروج آب است .

 

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف ما تکمیل مجموعه ورزشی سردارجنگل رشت است که مقرر شده، پیاده‌رو سلامت با ۳۲ هزار متر ایجاد شود تا خانواده ها بتوانند از این مکان استفاده بهینه کنند.

 

در حد توان به تیمهای فوتبال کمک می کنیم

 

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در ادامه این نشست با اشاره به تیمهای فوتبال استان گفت: وظیفه ما باشگاهداری و تیم‌داری نیست اما در حد توان به همه تیم‌ها کمک می کنیم و از همه مالکان باشگاهها نیز از اینکه با هزینه شخصی تیمهای فوتبال را حمایت می کنند قدردانی می کنیم.

 

آرمان افزود: گیلان،استانی صنعتی نیست اما باید با برنامه ریزی اصولی برای تیمهایمان درآمد پایدار ایجاد کنیم تا در میانه راه با مشکلات مالی مواجه نشوند.

 

اجرای بیش از ۷۰۰ برنامه در دهه فجر

 

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان به برنامه‌های دهه فجر نیز اشاره و بیان کرد: بیش از ۷۰۰ مسابقه، همایش و جشنواره فرهنگی، ورزشی، عمرانی و جوانان این ایام در سطح استان اجرا می‌شود.

 

وی گفت: علاوه بر افتتاح فاز اول چمن طبیعی و سکوی تماشاگران ورزشگاه شهید عضدی رشت، زمین چمن مصنوعی ورزشگاه تختی سیاهکل و سه سالن ورزشی چندمنظوره در روستاهای کلسر، چمثقال و گوراب زرمیخ صومعه‌سرا در دهه فجر ۱۴۰۱ بهره برداری می‌شود.

 

آرمان در ادامه گفت : برنامه های دهه فجر این اداره با گلباران مزار شهدا آغاز می شود چون امنیت و آسایش کنونی را مدیون قطره قطره خون شهدا هستیم.

 

وی عنوان کرد: همچنین دیدار با خانواده معظم شهدا، پیشکسوتان و بازنشستگان ورزش و شرکت گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن از مهمترین برنامه‌های این هفته است که همزمان در تمامی ادارات ورزش و جوانان شهرهای گیلان برگزار می‌شود.

 

وی در ادامه اظهار کرد: افتتاح ۱۰ خانه ورزش روستایی در استان با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال، برگزاری مسابقات ملی مینی فوتبال محلات (جام ایرانیان)، همایش ورزش صبحگاهی(صبح و نشاط) توام با پخش زنده از شبکه سه، مسابقات بین‌المللی شطرنج کاسپین کاپ، همایش پیاده‌روی خانوادگی، جشنواره استعدادیابی رایگان در پایگاه قهرمانی، جشنواره های بومی محلی در روستاها و شهرهای مختلف از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال است.

 

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این اداره کل مسئولیت دبیرخانه حوزه جوانان را بر عهده دارد، پنج مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در شهرهای رشت و تالش را نیز افتتاح می کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار