کد خبر : 28447
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 شهریور 1397- 24: 14

۷۱۷ واحد مسکن مهر از ابتدای امسال به متقاضیان در گیلان تحویل داده شد

۷۱۷ واحد مسکن مهر از ابتدای امسال به متقاضیان در گیلان تحویل داده شد

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت:‌ ۷۱۷ واحد مسکن مهر در ۷ شهرستان استان گیلان در سال ۹۷ ‌احداث و به صاحبانش تحویل داده شد‌.

به گزارش گیلانستان، علی خاوری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی گیلان در سال ۹۷ بیش از ۷۱۷ واحد مسکن مهر را در شهرهای آستانه‌اشرفیه، ‌بندرانزلی،‌ تالش،‌ رستم‌آباد،‌ لوشان،‌ رشت و لنگرود آماده و به صاحبانشان تحویل داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان طول راه‌های این استان را بیش از ۱۱ هزار کیلومتر اعلام کرد و افزود:‌ این راه‌ها شامل آزاد‌راه،‌ بزرگراه و راه‌های اصلی و فرعی هستند که قصد داریم با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مورد نظر روند توسعه در این حوزه‌ها را به طور مطلوبی افزایش دهیم.

خاوری گیلان را استانی گردشگر‌پذیر همراه با خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فرد دانست و عنوان کرد:‌ سالانه بیش از ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر گردشگر وارد استان گیلان می‌شوند بنابراین ارتقاء شاخص‌های توسعه‌ای در بخش راه‌ها در اولویت‌های راه و شهرسازی قرار دارد.

وی به اهمیت بسیار بالای راه‌های روستایی در استان گیلان و نقش مهم ارتباطی آن‌ها اشاره کرد و ابراز داشت:‌ طبق سیاست‌گذاری در قانون برنامه ششم توسعه و راهبردهای تعیین شده در گیلان،‌ راه‌های روستایی در این استان نقش راه‌های محوری را داشته و از اهمیت بالایی برخوردارند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان توجه ویژه به احداث و بهسازی راه‌های روستایی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد:‌ گیلان در سنوات گذشته در بخش راه‌های روستایی دچار عقب ماندگی بسیار بالایی در سطح کشور بود اما این وضعیت در چند ساله اخیر به نحو مطلوبی تغییر کرده است.

خاوری با بیان اینکه ۳ پروژه در شهرهای آستانه‌اشرفیه،‌ شفت و رشت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد ابراز داشت:‌ این پروژه‌ها در حوزه احداث و بهسازی راه‌های اصلی است که به طول تقریباً ۱۱ کیلومتر توسط پیمانکاران طرف قرارداد با اداره کل راه و شهرسازی گیلان انجام شده است.

وی بهسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی در نقاط مختلف استان گیلان را نیز مورد اشاره قرار داد و بیان داشت:‌ در اجرای نهضت ارتقاء راه‌های روستایی،‌ ۸۸ پروژه راه روستایی به طول تقریباً ۲۶۸ در شهرستان‌های مختلف استان گیلان احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان به اجرای ابنیه فنی نظیر احداث انواع پل‌ها و دیواره‌سازی‌ها نیز تأکید کرد و اظهار داشت:‌ در این بخش نیز از دهه فجر سال گذشته تاکنون ۱۳ پروژه را افتتاح و به بهره‌برداری رساندیم و تا پایان امسال نیز قطعاً بر تعداد اینگونه طرح‌ها افزوده خواهد شد.

خاوری جمع کل هزینه‌هایی که برای این پروژه‌ها صرف شده است را نیز برشمرد و درباره آن تصریح کرد:‌ در مجموع چیزی حدود ۱۲۷ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها اعتبار صرف شده است و با افتتاح آن‌ها ۲۰ هزار و ۱۴۲ خانوار گیلانی نیز از نعمت این طرح‌ها بهره‌مند شده اند.

وی به ضریب نفوذ راه‌های روستایی در پایان سال ۹۲ اشاره کرد و ضمن مقایسه آن با آمارهای فعلی عنوان کرد:‌ در سال ۹۲ ضریب راه‌های آسفالت شده در گیلان حدود ۳۹.۵ درصد بود اما این آمار در حال حاضر و در هفته دولت امسال با افتتاح طرح‌های جدید به ۵۳.۷۸ درصد رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با تأکید براینکه روند انجام پروژه‌های آسفالت راه‌ها در این استان بسیار مطلوب است ابراز داشت:‌ با عملکرد بسیار خوب چند وقته اخیر در این حوزه حیاتی رشد بسیار قابل قبولی رخ داده است به طوری که هم‌اکنون با نرم کشوری هم‌تراز شده‌ایم.

خاوری آسفالته کردن راه‌های روستایی را از برنامه‌های مهم راه و شهرسازی گیلان خواند و تصریح کرد:‌ طبق برنامه ششم توسعه دولت موظف به آسفالت تمام راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار در عرض ۵ سال بوده که ۳ هزار کیلومتر از راه‌های روستایی گیلان مشمول این قانون هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال در بخش مسکن مهر ۷۱۷ پروژه آماده و به صاحبان آن‌ها تحویل داده شده است عنوان کرد:‌ تعداد واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر که در سال گذشته در همین مدت زمانی احداث و مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت در حدود هزار و ۸۷۶ واحد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان بهره‌برداری از ۲۷۷ کیلومتر راه‌های روستایی در گیلان با اجرای طرح‌های آسفالت و بهسازی را مورد تأکید قرار داد و گفت:‌ در مدت مشابه سال قبل ۲۵۴ کیلومتر راه‌ روستایی آسفالت و بهسازی شده بود که امسال نسبت آن افزایش پیدا کرده است.

خاوری اعتبار هزینه شده‌ برای مجموع پروژه‌های راه و شهرسازی در سال ۹۷ را برشمرد و ابراز داشت:‌ امسال حدود ۱۲۸ میلیارد تومان برای آماده‌سازی طرح‌های عمرانی هزینه شد در حالیکه این میزان در سال گذشته چیزی بالغ بر ۱۳۱ میلیارد تومان برآورد نهایی شده بود./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار