کد خبر : 41874
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان:

۷۱ درصد از مددجویان گیلانی روستانشین هستند

۷۱ درصد از مددجویان گیلانی روستانشین هستند

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان گفت: گیلان یکی از استان‌های سالمند کشور محسوب می‌شود و ۷۱ درصد از مددجویان گیلانی در روستاها ساکن هستند.

به گزارش گیلانستان عباس اهرابی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه درحال حاضر حدود ۱۱۶ هزار خانوار در استان تحت حمایت این نهاد هستند، اظهار کرد: گیلان یکی از استان‌های سالمند کشور محسوب می‌شود به همین دلیل تعداد افراد تحت حمایت در گیلان هم بالاتر از سایر استان‌ها است و تعداد بسیار بالایی از این قشر هم ساکن روستا هستند و از درآمد کافی برخوردار نبوده وتحت حمایت طرح شهید رجایی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد تعدادی از خانوارها به دلیل داشتن مشکلات مقطعی، برای مدت محدودی تحت حمایت قرار می‌گیرند، گفت: این خانوارها بعد از رفع شدن مشکلاتشان مجدد از چرخه حمایتی خارج شده و افراد دیگری جایگزین آن ها می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه در پنج‌ماهه سال جاری ۱۳۳ میلیارد و ۴۱۷ میلیون ۹۵۰ هزار تومان کمک‌معیشت به‌ حساب خانوارهای تحت حمایت استان واریز شده است، افزود: حدود ۱۱۶ هزار خانواراز این مبلغ بهره‌مند شده‌اند.

اهرابی با اشاره به نداشتن شغل و درآمد ثابت و کافی بسیاری از ساکنان روستاها تصریح کرد : ۷۱درصدمددجویان گیلانی در روستاها ساکن هستند و بسیاری از آن‌ها برای کار و درآمدزایی به شهرها مهاجرت می‌کنند که کمیته امداد برای جلوگیری از مهاجرت این افراد و یا فرزندان آن‌ها به شهرها با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به آن‌ها اقدام به ایجاد شغل می‌کند.

وی از پرداخت وام محکومین به خانوارهای زندانی جرائم غیر عمد خبر داد و بیان کرد: سرپرست بسیاری از خانواده‌ها به دلیل جرائم غیرعمد مانند دیه، مهریه زندانی هستند و خانواده آن‌ها به دلیل عدم تمکن مالی و شرایط سخت معیشتی تحت حمایت کمیته امداد قرار می‌گیرند که در پنج ماهه سال جاری ۱۸۱میلیون تومان در قالب وام محکومین به ۱۴ خانوار پرداخت‌ شده است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار