کد خبر : 58806
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 آبان 1399- 18: 11

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

۷۴ درصد شهروندان گیلانی از ماسک استفاده می کنند

۷۴ درصد شهروندان گیلانی از ماسک استفاده می کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به استفاده ۷۴ درصدی شهروندان گیلانی از ماسک، گفت: رعایت سایر دستور العمل ها در گیلان ضعیف و زیر ۶۰ درصد است.

به گزارش گیلانستان، آبتین حیدرزاده با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر شهرهای آستارا، تالش، رشت، لاهیجان، لنگرود و انزلی در وضعیت قرمز هستند.

وی با بیان اینکه کل استان گیلان نیز از نظر عدد ابتلاء به کرونا طی سه هفته گذشته در وضعیت قرمز قرار دارد، افزود: در شبانه روز گذشته ۹۰ نفر بیمار جدید شناسایی و در مراکز درمانی و بیمارستانی استان گیلان بستری شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه مجموعه بیماران بستری در مراکز درمانی استان به ۴۱۵ نفر رسیده است، گفت: در ارزیابی رعایت دستورالعمل‌ها دو شاخص مدنظر قرار می‌گیرد که در این زمینه میزان استفاده از ماسک در فضای سرپوشیده در استان گیلان به تازگی ۷۴ درصد رسیده که از میانگین کشوری بالاتر است.

وی ادامه داد: در رعایت پروتکل‌ها همانند عدم تشکیل مهمانی‌ها، تجمعات، عروسی و دورهمی ها مشارکت گیلانیان زیر ۶۰ درصد است که از میانگین کل کشور پایین‌تر است و انتقال ویروس در شاخص دوم نیز به مراتب بیشتر است.

حیدرزاده با اشاره به اجرای اعمال محدودیت فعالیت برای کسب و کار از ۲۰ آبان در سطح کشور و استان گیلان، تصریح کرد: این محدودیت‌های مربوط به کسب و کارهای گروه‌های ۲، ۳ و ۴ است که شامل مشاغل بوده که مایحتاج مردم را تأمین نمی‌کنند و باید از ساعت ۱۸ تعطیل شوند.

وی ادامه داد: این محدودیت فعلاً به مدت یک ماه در مرکز استان اجرا می‌شود چنانچه که مورد نیاز باشد در سایر شهرها نیز اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار