کد خبر : 87484
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 بهمن 1401- 51: 18

۷۵ هزار کارفرمای گیلانی در شعب تامین اجتماعی پرونده دارند

۷۵ هزار کارفرمای گیلانی در شعب تامین اجتماعی پرونده دارند

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: هم‌اکنون افزون بر ۷۵ هزار کارفرما در شعب تامین اجتماعی استان گیلان دارای پرونده هستند و از این تعداد نزدیک ۴۰ هزار کارفرما دارای بیمه شده و لیست حق بیمه هستند.

به گزارش گیلانستان، علی حسین‌نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بقیه آنها  پرونده‌های مطالباتی نزد تامین اجتماعی دارند.

 

وی با اشاره به بدهکاری یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومانی کارفرمایان استان به تامین اجتماعی تا شهریور ماه ۱۴۰۱ اضافه کرد: از این میزان نزدیک یک هزار میلیارد تومان بدهی قطعی است و بقیه برآوردی بوده که با اعتراض کارفرما و بررسی‌ها این اعتراضات ممکن است تغییراتی در مبلغ ایجاد شود.

 

طبق آمارها، در زمان حاضر، ۴۶۷ هزار بیمه شده اصلی و ۱۷۵ هزار مستمری بگیر در گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که با احتساب افراد تحت تکفل آنها بیش از یک میلیون و ۳۴۰ هزار نفر از خدمات این بیمه بهره‌مند هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به موضوع برگزاری جشنواره سراسری کارفرمایان برترگفت : در گیلان ۱۱۰ کارفرما به عنوان برترین ها انتخاب شده اند.

 

وی عنوان کرد: جشنواره سراسری کارفرمایان برتر همسو با رویکردهای سازمان تامین اجتماعی در راستای تقویت ارتباط با شرکای اجتماعی، تلطیف فضای کارفرمایان و تقویت اعتماد ۲سویه در کنار برنامه‌های آموزشی اعم از دوره‌های رابطین بیمه‌ای و مشاوره‌های کارگاهی برای این مجموعه ها در طول سال به روال سال‌های گذشته برگزار شد که طی آن ۱۱۰ کارفرمای برتر در حوزه تامین اجتماعی گیلان با شاخص‌های بیمه‌ای انتخاب شدند.

 

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۰۰ کارفرمای برگزیده شهرستانی و ۱۰ نفر برتر استانی هستند، اضافه کرد: ۱۰ برتر استانی طی مراسمی تا پایان ماه جاری با حضور مسئولان استان، فعالان تشکل‌های کارفرمایی، جمعی از مدیران و روسای شعب تامین اجتماعی در رشت تجلیل خواهند شد.

 

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان عنوان کرد: از بین ۱۰ برگزیده استانی یک کارفرما به عنوان برتر کشوری برای تجلیل به تهران ارسال معرفی می شود و برگزیدگان کشوری ماه آینده طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری در تهران تجلیل خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه مراسم تجلیل از برگزیدگان شهرستانی جشنواره کارفرمایان برتر گیلان نیز همزمان با دهه فجر امسال آغاز شده و در برخی از شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: ارسال به موقع لیست حق بیمه، ارائه حق بیمه واقعی و منظم، صیانت از حقوق بیمه‌شدگان و جامعه کارگری، نداشتن بدهی‌های معوقه و آرای اداره کار از جمله شاخص‌های ارزیابی برای انتخاب کارفرمایان برتر است.

 

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین رعایت مباحث ایمنی و نداشتن حوادث ناشی از کار، مولفه‌هایی مانند دانش‌بنیان بودن، تولید کالای ایرانی و جامعه کارفرمایی بانوان را از دیگر شاخص‌های ارزیابی عنوان کرد و ادامه داد: سه مورد از ۱۰ سهمیه مربوط به کارفرمای برتر استان به بانوان اختصاص یافته م ضمن اینکه ۲ سهمیه نیز مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار