کد خبر : 27293
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 مرداد 1397- 54: 17

۷۶ درصد مرگ‌ها مربوط به بیماری‌های غیر واگیر است

۷۶ درصد مرگ‌ها مربوط به بیماری‌های غیر واگیر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۷۶ درصد علت مرگ و میر مربوط به بیماری های غیر واگیر است.

به گزارش گیلانستان، شاهرخ یوسف‌زاده چابک صبح امروز در کنفرانس علمی یک روزه فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل با هدف بررسی فرصت‌ها و تهدیدها، گفت: این همایش جلوه‌ای از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های جدید ایجاد شده در زمینه فرآورده‌های طبیعی و داروهای سنتی است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی یک برنامه راهبردی در این زمینه دارد، افزود: تاکنون خرید دارو و تجهیزات به صورت متمرکز انجام شده و دو مقوله برای ما بسیار حائز اهمیت است که اولین مقوله میزان فعالیت فیزیکی و بدنی و دیگری تغذیه و رژیم غذایی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه ۷۶ درصد،‌ مرگ و میر مربوط به بیماری‌های غیر واگیر است، اظهار کرد: در طول تاریخ بشریت اتفاقاتی رخ داده است که تحت عنوان نقاط عطف از آنها نام برده می‌شود که غذا یکی از آن نقاط عطف به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه مغز نیاز مبرم به غذا برای فعالیت‌های ذهنی دارد، اظهار کرد: غذا نیز همچون دارو باید به اندازه مصرف شود و مصرف زیاد هر ماده‌ای ضرر دارد و برای قسمت‌های مختلف بدن دردسرساز و باعث بروز تغییرات ژنتیکی و انواع سرطان خواهد شد.

یوسف زاده چابک بیان کرد: ذائقه نسل جدید تغییر کرده و به سمت فست‌فودها نزدیک شده است و ضروری است بررسی مجدد و پژوهش‌های علمی در زمینه موادغذایی طبیعی و سنتی و مکمل ها صورت پذیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید نگاه ویژه‌ای نسبت به سالمسازی مواد غذایی داشته باشیم زیرا تهدید بیماری‌های غیر واگیر روز به روز بیشتر می‌شود./ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار