کد خبر : 33411
تاریخ انتشار : شنبه 13 بهمن 1397- 05: 17

۸۰۰ مهندس کشاورزی در شالیکوبی های گیلان مشغول به کار می شوند

۸۰۰ مهندس کشاورزی در شالیکوبی های گیلان مشغول به کار می شوند

ملک علیپور تاکید کرد: در قالب توافقنامه بین سپاه قدس گیلان و شالیکوبی‌های استان، ۸۰۰ مهندس کشاورزی در شالیکوبی‌ها مشغول به کار خواهند شد.

به گزارش گیلانستان « غلامرضا ملک علیپور» با اشاره به توافقنامه فی مابین سپاه قدس گیلان و شالیکوبی‌های استان مبنی بر به‌کارگیری مهندسیان کشاورزی در شالیکوبی‌های استان گفت: سپاه در مدیریت کار کشاورزی با مشارکت مردم گام‌های مطلوبی برداشته است.

 

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گیلانبا اشاره به اینکه این توافقنامه فراتر از طرح ملی همگام با کشاورز است تصریح کرد: برای رسیدن به موفقیت در زمینه خودکفایی در تولید برنج، در گام نخست،۷۲ مهندس کشاورزی به ۷۲ شالیکوبی استان اعزام می‌شوند.

 

وی ادامه داد: این مهندسان کشاورزی ضمن مدیریت بر امور شالیکوبی به آموزش کشاورزان در مزارع پرداخته تا موجب افزایش محصول نهایی برنج و افزایش بهره‌وری شوند.

 

ملک علیپورر افزود: در این شالیزارها به همت بسیج مهندسین کشاورزی توصیه‌هایی در مورد آزمایش خاک و نوع کود مصرفی جهت افزایش عملکرد تولید برنج به کشاورزان گیلانی ارائه می‌شود.

 

وی تاکید کرد: در قالب این توافقنامه و در فاصله زمانی سه ساله ۸۰۰ مهندس کشاورزی در شالیکوبی های استان مشغول به کار خواهند شد.

 

وی شناسایی مهندسان و آموزش آنان را از اهداف این طرح دانست و بیان کرد: مهندسان کشاورزی حلقه اتصال کشاورزان با شالیکوبان و تولیدکنندگان بوده و می‌توانند در بازاریابی محصولات گام‌های موثری بردارند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار