کد خبر : 5530
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 شهریور 1395- 58: 7

۸۰ شبکه ماهواره‌ای تغییر نوع پوشش جوانان را دنبال می‌کنند

۸۰ شبکه ماهواره‌ای تغییر نوع پوشش جوانان را دنبال می‌کنند

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان گفت: ۸۰ شبکه ماهواره‌ای در زمینه نمایش مد و لباس فعالیت گسترده‌ای را در تغییر نوع پوشش و ظاهر جوانان انجام می‌دهند.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ عباس بایرامی در نشست خبری نمایش فرهنگی رزمی فصل شیدایی در رشت با بیان اینکه تحولات عجیبی در سال ۱۳۵۷ رخ داد و تمامی استراتژی‌های دشمن که در منطقه طراحی شده بود با هدفگذاری و با نگاه حضرت امام(ره) از هم گسیخته شد، اظهار داشت: پیام امام (ره) پیام الهام بخش دینی و الهی و به مزاج دو قطب شرق و غرب خوشایند نبود.

بایرامی با اشاره به اینکه پیام انقلاب اسلامی با محوریت امام (ره) ندای اسلام خواهی، حمایت از مستضعفین، دینداری و عدالت اجتماعی همراه بود، گفت: آمریکا و غرب از هیچ گونه تهدید و تقابل نسبت به انقلاب اسلامی دریغ نکردند اما با سد محکم و بزرگی با نام انقلاب اسلامی مواجه شدند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه ایجاد اختلافات مرزی، ایجاد تشنج‌های قومی، تحمیل جنگ ۸ ساله نابرابر و محاصره اقتصادی و تهاجم فرهنگی از اهداف دشمن تا به امروز بود، افزود: دشمن از همه ابزار خود برای در هم کوبیدن فرهنگ و داشته‌های نظام انقلاب اسلامی استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه در جهان بیش از ۲۰ هزار شبکه ماهواره‌ای و ۳۰۰ ماهواره تلویزیونی فعال وجود دارد و  ۱۱۶ شبکه برنامه ایرانی پخش می‌کنند، تصریح کرد: ۱۸ هزار شبکه ماهواره‌ای فعال، ۱۶۰ شبکه فارسی زبان، ۳۸۰ شبکه جهت موسیقی و هزار و ۲۰۰ شبکه شو وجود دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه ۸۰ شبکه ماهواره‌ای در زمینه نمایش مد لباس فعالیت گسترده‌ای را در تغییر نوع پوشش و ظاهر جوانان انجام می‌دهند، گفت: دشمن از همه ابزار برای کوبیدن فرهنگ و داشته‌های انقلاب اسلامی استفاده می‌کند.

بایرامی با تاکید بر اینکه دین و مذهب، نژاد و قومیت، سنت‌ها و آئین‌ها، میراث فرهنگی و اسطوره‌های یک کشور نشان دهنده هویت ملی کشور است، خاطرنشان کرد: اکنون دشمن همه عناصر تشکیل دهنده ملی ایرانی را مورد تهاجم قرار داده است.

وی با بیان اینکه امروز دشمن بر زبان فارسی ما نیز حساسیت ویژه‌ای دارد و مقام معظم رهبری بر حفظ زبان ملی کشور ایران تاکید و حساسیت دارند، مطرح کرد: امام خمینی (ره) فرمود” راه اصلاح یک مملکت فرهنگ آن مملکت است و فرهنگ میدان همه خوشبختی‌ها و بدبختی‌های یک مملکت است.”

بایرامی با اشاره به اینکه امروز کلام دردمندانه رهبر معظم انقلاب را در حوزه فرهنگ شاهد هستیم و ایشان این حرکت و جهاد را مظلومانه و غریبانه دنبال می‌کنند افزود: مقام معظم رهبری فرمودند ” مسئله فرهنگی کشور در واقع بر زمین افتاده است”.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه مردم استان گیلان درحوزه مسائل دینی و فرهنگی ریشه دار و مردمی ولایتمدار و دیندار هستند، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان گیلان مردم آن دچار بسیاری از فرهنگ‌های وارداتی هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۴ تعداد ۶۵ میلیون و ۷۴۰ هزار نفر ورودی و در مسافرخانه‌ها، هتل‌ها و کمپ‌ها، ۳۸ میلیون و ۵۰۲ هزار نفر در استان گیلان اسکان داشتیم، افزود: این رقم حدود ۱۷ برابر جمعیت استان است که با فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مختلف وارد استان شدند.

بایرامی با تاکید بر اینکه مسافرپذیری از واقعیت‌های موجود در گیلان است، گفت: استان گیلان نیازمند انجام کارهای وسیعی در حوزه فرهنگی است و برای حفظ فرهنگ بومی به‌ویژه حفظ حوزه دینی و فرهنگی باید در حال کارهای آفندی باشیم تا دچار تزلزل فرهنگی در استان نشویم./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار