کد خبر : 41172
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

مدیرکل شیلات گیلان:

۸۳ هزار بچه ماهی گرم‌‌آبی امسال در تالاب انزلی رهاسازی شد

۸۳ هزار بچه ماهی گرم‌‌آبی امسال در تالاب انزلی رهاسازی شد

مدیرکل شیلات گیلان گفت: ۸۳ هزار و ۲۰۰ قطعه بچه ماهی گرم‌آبی امسال با هدف توسعه فعالیت‌های صید و صیادی در تالاب انزلی رهاسازی شده است.

به گزارش گیلانستان صمد درویشی با بیان اینکه شیلات گیلان در راستای بهبود فضای کسب و کار در حوزه صید و صیادی اقدامات مستمری را در بخش رهاسازی بچه ماهیان انجام می‌دهد اظهار داشت: امسال 83 هزار و 200 قطعه بچه ماهی گرم‌آبی با هدف توسعه صید و صیادی در تالاب انزلی رهاسازی شده است.

مدیرکل شیلات گیلان از دیگر اهداف اجرای این طرح را در سطح تالاب انزلی مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: تأمین پروتئین برای جامعه هدف، بهبود فضای کسب و کار، رونق تولید و افزایش درآمد و مصرف سرانه آبزیان برای مردم روستاهای حاشیه تالاب در شهرستان‌های انزلی و صومعه‌سرا از جمله اهداف رهاسازی بچه ماهیان گرم‌آبی است.

درویشی با تأکید بر اینکه شیلات گیلان از مرداد امسال تاکنون با مشارکت بخش خصوصی اقدام به تحویل و توزیع بچه ماهی گرمابی کرده است تصریح کرد: بالغ بر 83 هزار و 200 قطعه از انواع بچه ماهیان گرم‌آبی شامل فیتوفاگ، آمور و بیگ هد امسال در حوزه آبکنار واقع در تالاب انزلی رهاسازی شده است.

وی افتتاح پروژه مکانیزه پرورش ماهیان خاویاری در روستای دیودره بخش مرکزی شهرستان رودسر در روزهای گذشته را به مناسبت هفته دولت نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: هزینه سرمایه‌گذاری این طرح 7 هزار میلیون ریال برآورد می‌شود و قادر است سالانه 15 تن ماهی خاویاری را تولید و روانه بازار مصرف کند.

مدیرکل شیلات گیلان توسعه پرورش ماهیان سردآبی با استفاده از استخرهای زینکالیومی را از جمله اهداف این اداره کل اعلام کرد و ابراز داشت: در همین راستا امسال یک پروژه پرورش ماهیان سردآبی با ظرفیت تولید بیش از 10 تن ماهی قزل‌آلا در روستای قاضی محله بخش کلاچای شهرستان رودسر افتتاح شد.

درویشی با بیان اینکه برای بهره‌برداری از پروژه تولید ماهی قزل‌آلا در شهرستان رودسر 320 میلیون تومان هزینه صرف شده است اظهار داشت: این پروژه 10 تنی پرورش ماهیان سردآبی از لحاظ ساختار تجهیزاتی و فنی و میزان اشتغال پایدار ایجاد شده در آن برای شیلات استان گیلان بسیار حائز اهمیت است.

وی بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری و استخوانی در کنار حفاظت از منابع آبزیان را از رسالت‌های شیلات گیلان خواند و عنوان کرد: در حال حاضر مزارع پرورش ماهیان خاویاری موجود در گیلان به عنوان یکی از برندهای ملی و جزو عرصه‌های قابل توسعه در این استان است و توسعه آن نیز در دستور کار شیلات قرار دارد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار