کد خبر : 64698
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱

مدیر کل اوقاف گیلان:

۸۸ بقعه متبرکه گیلان آماده میزبانی از طرح «ضیافت الهی» هستند

۸۸ بقعه متبرکه گیلان آماده میزبانی از طرح «ضیافت الهی» هستند

مدیر کل اوقاف گیلان با اشاره به برگزاری طرح «ضیافت الهی» در ۸۸ بقعه متبرکه استان، گفت: این طرح با رعایت دستور العمل های بهداشت از امروز تا ۲۴ اردیبهشت برگزار می شود.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام ستار علیزاده صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان در گیلان، اظهار کرد: با توجه به ضرورت بهره مندی حداکثری از ظرفیت‌های موجود در آستان های مقدس امامزادگان، طرح ضیافت الهی با هدف انس با معارف قرآن کریم و ارتقا فضای معنوی جامعه و ترویج فرهنگ دعا و مناجات برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط ویژه در کشور به واسطه شیوع موج چهارم بیماری کرونا و تغییر روزانه رنگ بندی شهرستان‌ها، طرح ضیافت الهی بر اساس رنگ بندی شهرها و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود، ادامه داد: این طرح ضیافت الهی از ۲۵ فروردین تا ۲۴ اردیبهشت برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف گیلان گفت: ۸۸ بقعه متبرکه گیلان آمادگی برگزاری برنامه‌های طرح ضیافت الهی را دارند که این تعداد در شرایط قرمز و نارنجی کرونایی به ۳۰ بقعه متبرکه کاهش می‌یابد.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه طبق اطلاعیه ستاد مرکزی مبارزه با کرونا برگزاری مراسم مذهبی در شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است، اضافه کرد: درب‌ها و صحن‌های امامزادگان به روی عموم گشوده بوده و امکان حضور زائران با رعایت موازین بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و به همراه داشتن ماسک و دستکش در فضاهای روباز بقاع متبرکه و بهره مندی از فضای معنوی آستان مقدس امامزادگان بویژه در لیالی و سحرهای ماه مبارک رمضان وجود خواهد داشت.

وی یادآور شد: در صورت تغییر رنگ هر یک از شهرها در میانه ماه مبارک، اجرای برنامه‌ها بر اساس وضعیت جدید تغییر خواهد نمود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تاکید کرد: در صورت عدم امکان اجرای برگزاری مراسم مذهبی به دلیل شیوع کرونا فعالیت مراکز افق بقاع متبرکه تعطیل نشده و به سمت کمک‌های اجتماعی جهت دهی می‌شود.

وی اضافه کرد: در ماه رمضان امسال در قالب اجرای طرح ضیافت الهی، ضیافت همدلی با هدف استفاده از ظرفیت خیرین و بقاع متبرکه، مراکز افق بسته‌های معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع می‌کنند.

حجت الاسلام علیزاده اضافه کرد: نظافت و ضدعفونی نمودن ضریح، شبستان، قفسه‌های قرآن، مفاتیح، رحل جا مهری، محوطه بقاع متبرکه مجری طرح همه روزه توسط خدام افتخاری صورت گیرد.

وی گفت: در شهرهای آبی و زرد در صورت مساعد بودن وضعیت آب و هوا تمام برنامه‌ها اعم از نمازهای جماعت، مراسم مذهبی و جلسات قرآنی در فضای صحن بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار کرد: پخش تلاوت قرآن اذان گاهی و ادعیه، مناجات سحرگاهی از ماذنه‌های مساجد و بقاع متبرکه با رعایت حال همسایگان در بقاع متبرکه و آستان امامزادگان انجام می‌شود.

وی اذعان داشت: با توجه به عدم امکان برگزاری مراسم با حضور جمعیت برنامه‌های مذهبی به صورت زنده یا تولیدی با استفاده از سخنرانان، مفسرین، قاریان و مداحان برجسته تولید شده و با هماهنگی لازم از شبکه‌های ملی و استانی و فضای مجازی پخش می‌شود.

علیزاده گفت: ۳۰ مبلغ اعزامی و ۵۰ مبلغ بومی در اجرای طرح ضیافت الهی با اوقاف گیلان همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های قرآنی ضیافت الهی، به اجرای برنامه ترتیل خوانی و جز خوانی در آستان سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه اشاره کرد و گفت: این مراسم با حضور قاریان ممتاز گیلانی و بدون حضور مستمع برگزار و از شبکه استانی باران به صورت زنده پخش می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم با حضور اساتید مطرح این حوزه خبر داد و افزود: در شهرستان‌هایی که به دلیل شرایط خاص کرونایی، امکان حضور جمعیت فراهم نیست، جلسه تفسیر قرآن ضبط و از صدا و سیمای استان و فضای مجازی پخش می‌شود.

وی گفت: برگزاری مسابقات متنوع معارفی قرآن کریم از جمله مسابقات پیامکی، مسابقه حفظ موضوعی آیات، مسابقه عکاسی با موضوع قرآن و خانواده، مسابقه نقاشی قرآنی برای کودکان و نوجوانان و در طرح ضیافت الهی تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام علیزاده، پویش مردمی ختم صلوات و ختم قرآن به یاد امام، شهدا و اموات از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی برشمرد و گفت: این طرح با نیت شفای بیماران مخصوصاً بیماران کرونایی اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: طرح سفره‌های افطاری ساده در مساجد و بقاع متبرکه مانند سال گذشته به صورت بیرون بر انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار