کد خبر : 76799
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳

عضو مجمع نمایندگان گیلان:

۸ میلیارد تومان اعتبار برای عمران راه‌های روستایی شهرستان آستارا اختصاص یافت

۸ میلیارد تومان اعتبار برای عمران راه‌های روستایی شهرستان آستارا اختصاص یافت

عضو مجمع نمایندگان گیلان گفت: با توجه به ناچیز بودن بودجه‌های عمرانی شهرستانی و استانی ۸ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات در اختیار نمایندگان برای عمران راه‌های روستایی شهرستان آستارا اختصاص یافت.

به گزارش گیلانستان، غلامرضا مرحبا ظهر امروز در جمع خبرنگاران از  تخصیص ۸ میلیارد تومان اعتبار برای عمران راه‌های روستایی آستارا خبر داد و اظهار داشت: در حوزه عمرانی، سلامت، راه‌های روستایی و پروژه‌های نیمه کاره شهری گاهی با عمر ۲۰ سال دارد، شهرستان آستارا با یک عقب‌ماندگی تاریخی روبه‌رو است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های آستارا عنوان کرد: پروژه راه‌آهن، اسکله و گازرسانی به‌ویژه در بخش گاز روستایی و امتداد آن در منطقه سردسیر و صعب‌العبور حیران که تأمین سوخت در آنجا دشوار است جزو پروژه‌های مطرح آستارا هستند که اهمیت بسیاری دارند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان آستارا و استادیوم وحدت این شهرستان افزود: با توجه به اینکه شهرستان آستارا یک تیم در لیگ دست اول فوتبال دارد و به دلیل اهمیت این موضوع سعی کردیم که امکانات و تجهیزات لازم را برای این تیم فراهم کرده و موانع را تا جایی که امکان دارد حل کنیم.

وی با تأکید بر لزوم لایروبی بندر آستارا و با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در این حوزه خاطرنشان کرد: لایروبی بندر آستارا در سال‌های گذشته به شکل منظم و مستمر انجام نشد و این امر سبب شد تا بندر آستارا نتواند با ظرفیت کامل خود فعالیت کند اما با رایزنی‌هایی که انجام دادیم این امر هم‌اکنون در حال انجام است.

مرحبا درباره وضعیت نابسامان پروژه پل راه‌آهن آستارا با بیان اینکه جلسات زیادی در این راستا تشکیل شد ابراز داشت: در این راستا سفرهایی از سوی وزرای راه و شهرسازی و نمایندگانی از کشور همسایه که متولی راه‌اندازی بارانداز هستند انجام شد اما با وجود وعده‌های داده شده هنوز این پل تکمیل نشده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی از جذب اعتبار جهت تجهیز و رفع نواقص استادیوم شهرستان آستارا خبر داد و با بیان اینکه در حوزه اصلاح روشنایی استادیوم با پیمانکار پروژه قراردادی منعقد شد اذعان داشت: امیدواریم با تکمیل استادیوم، بازی‌ها بدون مشکل خاصی در ماه مبارک رمضان انجام گیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت و بیمارستان تاکنون امکانات خوبی برای آستارا اخذ شد گفت: از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه جذب پرستاران، پزشکان متخصص، تلاش برای تهیه تجهیزات اتاق عمل بیمارستان ویژه ارولوژی، ارتوپدی و جراحی‌های مغز و اعصاب، تهیه و راه‌اندازی دستگاه سی‌ای اسکن و ۲ دستگاه اکسیژن‌ساز است.

مرحبا با بیان اینکه بودجه‌های عمرانی شهرستانی و استانی بسیار ناچیز است از این رو از محل اعتبار در اختیار نمایندگان ۸ میلیارد تومان برای عمران راه‌های روستایی به بنیاد مسکن و اداره راهداری اختصاص یافت افزود: با مشخص شدن پیمانکاران، انتظار داریم این پروژه‌ها به زودی اجرایی شود.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی از تخصیص اعتبارات لازم به استان گیلان و شهرستان آستارا ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: با توجه به تردد اتباع خارجی در آستارا باید اقدامات عمرانی لازم در آن به نحو بهینه انجام گیرد چرا که آستارا در منطقه صفر مرزی قرار داشته و از مرکز استان گیلان بسیار دور است.

وی با بیان اینکه ۴ خطه کردن محور مواصلاتی آستارا-اردبیل از مهم‌ترین پروژه‌های شهرستان آستارا است ابراز داشت: با وجود اینکه از سمت اردبیل اقدامات خوبی در این پروژه انجام و تونل دوم هم احداث شد اما در استان گیلان هنوز پروژه روند مناسبی ندارد که پیگیری‌ها در حال انجام است تا اعتبارات لازم تزریق و روند اجرایی پروژه تسریع شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار