کد خبر : 40499
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مرداد 1398- 58: 18

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان:

۹۰ اجرا در جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان/۱۷۰ اثر ارسال شد

۹۰ اجرا در جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان/۱۷۰ اثر ارسال شد

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به ارسال حدود ۱۷۰ اثر به دبیرخانه دهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، گفت: در مدت سه روز برگزاری جشنواره شاهد ۹۰ اجرا خواهیم بود.

به گزارسش گیلانستان سید امیر مصباح با تأکید بر اینکه هویت هنر از تئاتر گرفته می شود، اظهار کرد: تئاتر ریشه سینما و مادر هنر است.

وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل‌های خوب در حوزه تئاتر استان گیلان، افزود: با توجه به سابقه فرهنگی و هنری غنی ایران و به ویژه استان گیلان همیشه شاهد استقبال خوب شهروندان هنردوست گیلانی از اجرای تئاتر در نقاط مختلف استان بوده‌ایم.

معاون هنری و سینمایی اراده کل ارشاد گیلان در ادامه با بیان اینکه هنر تئاتر دربرگیرنده سایر هنرها نیز است، گفت: معاونت هنری و سینمایی ارشاد گیلان تلاش کرده تا در سال‌های اخیر زمینه برگزاری جشنواره‌های مختلف با موضوع تئاتر در سطح استان را فراهم کند که تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان یکی از برنامه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی زمینه بروز و ظهور استعدادهای جدید را فراهم می کند، بیان کرد: امسال شاهد برگزاری دهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در دو بخش مسابقه و کودک هستیم.

مصباح با بیان اینکه حدود ۱۷۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره از سراسر کشور ارسال شده است، تصریح کرد: که از این تعداد ۱۴۴ اثر در بخش مسابقه و مابقی نیز در بخش کودک است.

وی در ادامه بیشترین آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره را مربوط به استان‌های گیلان، تهران، اصفهان، کردستان و کرمانشاه عنوان کرد و افزود: از میان آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره با نظر داوران ۱۴ اثر در بخش مسابقه و پنج اثر نیز در بخش کودک به عنوان آثار برگزیده انتخاب شده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد گیلان با بیان اینکه دهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان از ۲۶ الی ۲۹ مرداد ماه امسال به مدت سه روز در این شهر برگزار می شود، گفت: آثار برگزیده در هشت نقطه این شهر به اجرا درخواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه در طول مدت برگزاری جشنواره شاهد ۹۰ اجرا خواهیم بود، ادامه داد: آثار برگزیده نهایی از سوی سه داور برجسته کشوری اعلام خواهند شد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار