کد خبر : 64374
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی گیلان:

​ایجاد ۱۵۰۰ فرصت شغلی جدید در گیلان/ حوزه گردشگری استان رتبه دوم کشور را کسب کرد

​ایجاد ۱۵۰۰ فرصت شغلی جدید در گیلان/ حوزه گردشگری استان رتبه دوم کشور را کسب کرد

​آذرپور با بیان اینکه حوزه گردشگری استان گیلان توانست رتبه دوم را در کل کشور به خود اختصاص دهد گفت: هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی جدید در بخش گردشگری گیلان ایجاد شده است.

به گزارش گیلانستان، «حمیدرضا آذرپور» از انجام سه هزار و ۶۹۰ مورد بازدید میدانی، به شکل مستمر از نحوه‌ خدمت‌رسانی و رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی توسط مراکز تفریحی، گردشگری و اقامتی گیلان توسط تیم‌های نظارتی ستاد خدمات سفرهای نوروزی خبر داد و اظهار داشت: حوزه گردشگری گیلان توانست رتبه دوم را در کل کشور به خود اختصاص دهد.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان اقدامات سال گذشته این نهاد در حوزه گردشگری را برشمرد و عنوان کرد: در سال گذشته که مزین به شعار جهش تولید بود توانستیم ۱۷۰ پروژه گردشگری را در گیلان با هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری برسانیم.

آذرپور با بیان اینکه به سبب بهره‌برداری از این پروژه‌های گردشگری ظرفیت مراکز اقامتی و پذیرایی استان گیلان به نحو مطلوبی افزایش یافته است تصریح کرد: امسال نیز با تاکید مقام معظم رهبری به نام سال “تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها”، در جهت توسعه حوزه گردشگری گیلان تلاش می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۳۹ هزار و ۶۰۱ تخت در مراکز اقامتی و گردشگری استان گیلان موجود است اضافه کرد: با افزایش ظرفیت گردشگری گیلان و با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان، هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی جدید در استان ایجاد شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان تعداد شاغلان حوزه گردشگری استان را حدود ۱۲ هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: مجموع فعالیت‌ها و اقدامات این دستگاه موجب شده تا حوزه گردشگری استان گیلان بتواند رتبه دوم را در کل کشور به خودش اختصاص دهد.

آذرپور پرداخت تسهیلات حمایتی برای پشتیبانی از صنعت گردشگری در سال ۹۹ و با وجود تمام مشکلاتی که به سبب شیوع کرونا در استان گیلان حادث شده بود را نیز از دیگر اقدامات مثبت انجام شده در سال گذشته اعلام کرد و گفت: امسال نیز تلاش می‌کنیم از حوزه گردشگری استان گیلان به نحو بهینه‌ای حمایت شود.

وی تعداد مسافران و گردشگران ورودی به استان گیلان در تعطیلات نوروز امسال و در بازه زمانی ۲۷ اسفند ۹۹ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ را هم برشمرد و خاطرنشان کرد: در این مدت چهار میلیون و ۹۲۲ هزار و ۳۸۵ مسافر از طریق مرزهای زمینی و هوایی وارد و پنج میلیون و ۴۸ هزار و ۵۲۶ مسافر نیز از استان گیلان خارج شدند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار