کد خبر : 61461
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 دی 1399- 18: 11

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

​رشد ۵۰ درصدی صادرات محصولات تولیدی گیلان/ ۴۶۱ میلیون دلار کالا از استان صادر شد

​رشد ۵۰ درصدی صادرات محصولات تولیدی گیلان/ ۴۶۱ میلیون دلار کالا از استان صادر شد

دلق‌پوش از رشد ۵۰ درصدی صادرات محصولات تولیدی گیلان در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: در همین مدت زمانی چیزی حدود ۴۶۱ میلیون دلار کالا از استان گیلان صادر شده است.

به گزارش گیلانستان، «فرهاد دلق‌پوش»  با بیان اینکه علی‌رقم تمام فشارها و مشکلات اقتصادی صادرات محصولات تولیدی گیلان در ۹ ماهه امسال رشد ۵۰ درصدی داشته اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال حدود ۴۶۱ میلیون دلار کالا از استان گیلان صادر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بحث تولید و صنعت را وابسته به بسیاری از مسائل، سیاست‌ها، تدابیر و اقدامات اقتصادی دانست و با بیان اینکه محصول آن ایجاد اشتغال و تولید پایدار است عنوان کرد: اگر همه بخش‌ها به تکالیف خود در حوزه تولید به خوبی عمل کنند بدون شک حال و روز بخش تولید کشور خوب می‌شود.

دلق‌پوش تدوین قوانین، ضوابط، اجرای دستورالعمل‌هایی در جهت رونق تولید و سیاست‌های پولی و مالی را که در همه عرصه های اقتصادی مهم است را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: گیلان با برخورداری از ظرفیت‌های بسیار خوب با وجود شرایط خاصی که به علت تحریم، نبود مواد اولیه و شیوع کرونا حاکم است در سایه تلاش جمعی مسئولان، تراز آن مثبت است.

*صدور ۱۱۹ پروانه بهره‌برداری در گیلان

وی با بیان اینکه گیلان در حوزه صدور پروانه‌های بهره‌برداری وضعیت مطلوبی دارد شرایط امسال و سال گذشته استان از این حیث را مورد مقایسه قرار داد و ابراز داشت: در ۹ ماهه سال گذشته حدود ۱۱۹ پروانه بهره‌برداری در گیلان صادر شد که این رقم امسال با یک افزایش و رشد ۲۰ درصدی به ۱۴۳ فقره رسیده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال و به علت تدابیر ویژه دولت و دیگر حمایت‌های انجام شده کمتر واحدی تولیدی در استان دچار تعطیلی شد اذعان کرد: در چندین مورد تحقق شعار جهش تولید را در گیلان به عینه شاهد بودیم که دو واحد فعال در بخش تولید قطعات خودرو از این جمله هستند.

*رشد ۵۰ درصدی صادرات محصولات تولیدی گیلان

دلق‌پوش با بیان اینکه گیلان در حوزه صادرات محصولات تولیدی که بخشی از آن تولیدات صنعتی است هم شرایط خوبی دارد یادآور شد: طبق گزارش‌ها و آمارهای موجود صادرات محصولات تولیدی گیلان در ۹ ماهه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی رشد ۳۷ درصدی گیلان از حیث میزان صادرات و تناژ آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته را مرهون تلاش‌‌ها و حمایت‌هایی که تاکنون انجام گرفته دانست و افزود: این حجم از صادرات از طریق مرزهای آبی و خاکی استان گیلان انجام شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ۱۱۴ میلیون صادرات استان در سال ۹۶ را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: میزان صادرات گیلان در سال ۹۸ با یک رشد پنج برابری به حدود ۵۷۸ میلیون دلار رسید و برای امسال هم صادرات ۶۰۰ میلیون دلاری را از استان هدفگذاری کرده‌ایم.

*تحقق ۴۶۱ میلیون دلاری از صادرات هدفگذاری شده گیلان

دلق‌پوش با بیان اینکه تاکنون ۴۶۱ میلیون دلار از مجموع صادرات ۶۰۰ میلیون دلاری هدفگذاری شده گیلان تحقق پیدا کرده است تصریح کرد: در گیلان صنایع وابسته به دولت وجود ندارد به غیر از چند شرکت مانند شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی یا آتیه دماوند بانک صنعت و معدن عموما همه آن‌ها اعم از سرمایه‌گذاران از بخش خصوصی هستند.

وی خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم با حمایت‌های خوب دولت و تدوین سیاست‌های کارآمد در قوه مقننه بتوانیم این شرایط را به نحو احسنت حفظ کنیم و در مسیر توسعه پایدار حرکت کنیم.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار