کد خبر : 72089
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آبان 1400- 03: 8

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس:

​سوءاستفاده دلالان از منابع ارز ۴۲۰۰ تومانی/ مجلس در این مورد تفحص می‌کند

​سوءاستفاده دلالان از منابع ارز ۴۲۰۰ تومانی/ مجلس در این مورد تفحص می‌کند

کوچکی‌نژاد سوءاستفاده دلالان از منابع ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی و اینکه این ارز هرگز به سفره مردم راه پیدا نکرد را مورد اشاره قرار داد و گفت: مجلس در مورد نحوه تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تحقیق و تفحص می‌کند.

به گزارش گیلانستان، «جبار کوچکی‌نژاد» از درخواست خود برای تحقیق و تفحص از نحوه عملکرد دولت در اجرای قانون تامین کالای اساسی، تخصیص ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی و همچنین ارز نیمایی خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه دلالان از منابع ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به نفع خود سوء استفاده کردند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه آثار تخصیص ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی ویژه تأمین کالاهای اساسی هرگز در سفره مردم دیده نشد عنوان کرد: از سال ۹۷ معادل ۶۰ میلیارد دلار برای ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی اختصاص داده شد اما قشرهای مختلف مردم از آثار این منابع کاملا بی‌بهره ماندند.

کوچکی‌نژاد از اختصاص هشت میلیارد دلار در بودجه ۱۴۰۰ برای این ارز سخن گفت و با تاکید بر اینکه دولت در چهار ماه نخست سال این مبالغ را نیز مصرف کرد ابراز داشت: از سال ۹۷ تاکنون و به علت نوسانات شدید قیمتی و نابه‌سامانی در کنترل بازار فشارهای اقتصادی و معیشتی بسیار شدیدی به عامه مردم وارد شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با اشاره به اینکه مجلس انقلابی درصدد حمایت از مردم و مشخص شدن نحوه هزینه کرد ارزهای تخصیصی جهت تامین کالاهای اساسی سبد خانوار است افزود: مجلس ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی را برای دهک‌های پایین جامعه در نظر گرفته بود اما این منابع مورد سؤاستفاده و دست درازی دلالان قرار گرفت.

وی افزایش روزافزون و ساعتی قیمت کالاهایی مانند برنج، گوشت، مرغ و سایر احتیاجات زندگی و اینکه مردم به علت این حجم از گرانی‌ها توان خرید خود را از دست داده و دچار مشکلات تغذیه‌ای شده‌اند را متذکر شد و گفت: ما ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی را برای تأمین کالاهای اساسی مردم اختصاص دادیم اما این منابع برای واردات کالاهای غیرضرور به داخل کشور هزینه شد.

عضو کمیسیون برنامه‌ بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه باید مشخص شود منابع عظیم کشور که به صورت ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی درآمد واقعا در کجا و برای چه کاری هزینه شد خاطرنشان کرد: مجلس برای حمایت از مردم، پشتیبانی از تولیدات داخلی و جلوگیری از حیف و میل منابع ارزی عملکردها را مورد رصد قرار داده و تحقیقات خود را انجام می‌دهد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار