کد خبر : 69823
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهریور 1400- 33: 11

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

​عزم جدی مجلس و دولت برای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

​عزم جدی مجلس و دولت برای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

​کوچکی‌نژاد با اعلام اینکه مجلس و دولت در مورد اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأکید ویژه دارند گفت: ما طبق قانون و در جهت همسان‌سازی و برقراری عدالت تاکید کردیم که میزان پرداختی به بازنشستگان ۹۰ درصد شاغلین باشد.

به گزارش گیلانستان، «جبار کوچکی‌نژاد» گروه‌های بازنشستگان را یکی از گروه‌های اجتماعی که قشر عظیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند دانست و اظهار داشت: در شرایط اقتصادی فعلی باید به قشر بازنشستگان کمک‌های ویژه انجام شود و مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بازنشستگان هم در بخش دولتی و هم در حوزه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی به این حمایت‌ها نیاز دارند عنوان کرد: این افراد کسانی هستند که سال‌های سال عمر خود را در دستگاه‌های دولتی و خدمات‌دهی صرف خدمت به مردم کرده‌اند و امروز انتظار دارند که دولت از آنان حمایت کند.

کوچکی‌نژاد نگاه و رویکرد مجلس به قشر بازنشستگان را برشمرد و با اشاره به اینکه مبحث همسان‌سازی در همین راستا توسط نمایندگان پیگیری شده است ابراز داشت: ما طبق قانون و در جهت همسان‌سازی و برقراری عدالت تاکید کردیم که میزان پرداختی به بازنشستگان ۹۰ درصد شاغلین باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه دولت در تلاش برای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت مدام حقوق کارکنان خود را افزایش می‌دهد به همین خاطر اصولا هماهنگی لازم بین بازنشستگان و شاغلین برقرار نمی‌شود.

وی افزایش متناسب حقوق بازنشستگان در امتداد اقداماتی که در حوزه شاغلین دستگاه‌های دولتی انجام می‌شود را لازم و ضروری خواند و با تاکید بر لزوم برقراری تعادل بین این دو بخش اضافه کرد: قانون مربوط به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توسط مجلس مصوب شده و دولت باید روی بخش پرداختی به بازنشستگان بیشتر کار کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان جلوگیری از تضییع حقوق بازنشستگان را خواستار شد و خاطرنشان کرد: تنگناهای اقتصادی و مشکلات مالی و معیشتی شرایط زندگی قشرهایی مانند بازنشستگان و فرهنگیان را بسیار سخت کرده است و مجلس با تدوین و اجرای طرح‌هایی درصدد پشتیبانی از این بخش‌ها است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار