کد خبر : 61011
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399- 56: 11

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان؛

​لزوم تبیین ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س)/ جامعه نیازمند ترویج سبک زندگی فاطمی است

​لزوم تبیین ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س)/ جامعه نیازمند ترویج سبک زندگی فاطمی است

​حجت‌الاسلام انصاری تبیین بیشتر ابعاد مختلف شخصیت بی‌نظیر فاطمه زهرا(س) را مورد تاکید قرار داد و گفت: جامعه اسلامی برای رسیدن به سعادت حقیقی نیازمند ترویج سبک زندگی فاطمی است.

به گزارش گیلانستان، حجت‌السلام «حسین انصاری»، با بیان اینکه فاطمه زهرا(س) در تمام ابعاد زندگی نورانی خود نمونه‌ای بی‌نظیر هستند، ضرورت تبیین بیشتر ابعاد مختلف این شخصیت بی‌نظیر را ضروری خواند و اظهار داشت: جامعه اسلامی برای رسیدن به سعادت حقیقی نیازمند ترویج سبک زندگی فاطمی است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان گیلان عنوان کرد: وقتی که خداوند متعال سوره مبارکه کوثر را در مورد شأن حضرت زهرا(س) نازل می‌فرماید بنابراین مسلمانان و همه کسانی که در این جهان زندگی می‌کنند باید زندگی ایشان را برای خود الگو قرار بدهند.

انصاری با تاکید بر اینکه برخی از الگوها مانند توجه به فقرا، ساده‌زیستی، انجام تمام کارها برای رضای خداوند و نظایر این در قرآن آمده است تصریح کرد: در‌ سوره مبارکه انسان صفات اهل بیت(ع) به روشنی آمده است که چگونه وقتی خودشان بر سر سفره افطار بودند طعامشان را ایثارگرانه به دیگران هدیه می‌کردند.

وی این موارد را نشان دهنده سبک زندگی اسلامی دانست و با تاکید بر اینکه در جریان شیوع کرونا از برخی افراد انصافا کارهای بزرگی دیده شد ابراز داشت: پزشکان و پرستاران در ماه‌های گذشته با جهاد سلامت و اقداماتی که برای مقابله با کرونا انجام دادند در عین حال به کمک فقرا و مستمندان هم شتافتند که این حرکت بسیار ارزشمند است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان گیلان در پاسخ به این پرسش که چنین الگوپذیری‌هایی را در جامعه ما از چه کسی داریم یادآور شد: بدون شک اهل بیت(ع) و به خصوص حضرت فاطمه زهرا(س) سرآمد این الگوها هستند که با سیره زندگی خود جامعه اسلامی را به سرمنزل سعادت هدایت می‌کنند.

انصاری با تاکید بر اینکه در حال حاضر تبلیغ آنچنانی برای ترویج سبک زندگی فاطمی(س) در جامعه انجام نمی‌شود اضافه کرد: تبلیغی که حضرت فاطمه زهرا(س) را در زمینه‌های مختلف معرفی کند و زندگی ایشان را برای قشرهای مختلف مردم، کودکان، نوجوانان و جوانان تبیین و ترویج کند به خوبی تحقق پیدا نکرده و رضایت‌بخش نیست.

وی با بیان اینکه اسم حضرت زهرا(س) درخشنده برای ملائک آسمان است ضرورت ترویج ابعاد مختلف شخصیت بی‌نظیر و برجسته ایشان را مورد تاکید قرار داد و افزود: خانم فاطمه زهرا(س) در عین حالی که یک عابد بودند و به درگاه پروردگار متعال بسیار عبادت می‌کردند در سایر امور نیز الگویی برجسته محسوب می‌شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان گیلان تربیت فرزندان صالح، کار در خانه و  رضایت همسر را از دیگر جنبه‌هایی که فاطمه زهرا(س) در آن‌ها برجسته و سرآمد است، خواند و گفت: این شخصیت آسمانی در اوج کمال قرار داشتند و در همان حال برایشان بسیار اهمیت داشت که همسرشان نیز از ایشان راضی باشند.

انصاری ضمن اشاره به روایات مختلف اسلامی در باب اهمیت تربیت فرزندان از نگاه خانم فاطمه زهرا(س) عنوان کرد: برای خانم فاطمه زهرا(س) مهم بود که امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را چگونه تربیت کنند و دیدیم که نهایتا این دو شخصیت الهی دو امام بزرگ ما شدند زیرا در دامان چنین مادری پرورش یافتند.

وی با بیان اینکه برای داشتن یک جامعه اسلامی نمونه باید ارزش‌ها و سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) بیشتر از این‌ها تبلیغ شود خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر چنین الگوپذیری‌هایی را در سطح جامعه کمتر می‌بینیم بنابراین انتظارمان این است که نهادها و حوزه‌های فرهنگی در این راستا تلاش جدی‌تری داشته باشند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار