کد خبر : 1777
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 آبان 1394- 42: 20

‌انتقاد عضو شورای ‌شهر رشت از حفاری‌های خیابانی بدون هماهنگی

‌انتقاد عضو شورای ‌شهر رشت از حفاری‌های خیابانی بدون هماهنگی

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: به عقیده بنده شهرداری رشت به عنوان متولی و مرجع صدور حفاری‌ها نباید بدون ارائه نقشه برای دستگا‌ه‌ها مجوز صادر کند.

به گزارش درگیلان، محمدحسین واثق‌کارگرنیا عصر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدام‌هایی که می‌تواند در جذاب شدن پیاده‌راه فرهنگی برای شهروندان و توسعه گردشگری موثر باشد توجه کردن به رویدادهای اجتماعی و فرهنگی برای خاطره‌سازی با استفاده از نمادهایی برای بیان هویت شهر در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است.

وی افزود: شهردار رشت می‌تواند با توجه به نقش کلیدی این شهر در انقلاب مشروطه، جنبش جنگل، دفاع مقدس و شهدای سر پل‌ذهاب، به حماسه ۸ دی که رهبر معظم انقلاب مدال پرافتخار السابقون در جبهه بصیرت و حمایت از ولایت را بر گردن مردم ولایتمدار گیلان آویختند توجه داشته باشد.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر رشت، با توجه به اینکه میدان شهدای ذهاب این شهر محل تجمعات مردمی به مناسبت‌های مختلف بوده نباید مبلمان شهری در این مکان موجب بروز مشکلاتی برای حرکت راهپیمایان و هیئت‌های عزاداری باشد.

وی با بیان اینکه شهردار رشت باید تمام طرح‌های اجرایی خود را با در نظر گرفتن موارد مذکور و قبل از هر گونه عملیات به شورا ارائه دهد، گفت: شهردار باید پس از جلب نظر نمایندگان مردم نسبت به اجرای طرح‌های خود اقدام کند و به پیاده راه تنها به عنوان معبری برای عبور افراد پیاده نگاه نشود.

واثق‌کارگرنیا تصریح کرد: در چند ماه گذشته شاهد اقدام‌های خوبی از سوی شهرداری برای روکش آسفالت مسیرهای شهر رشت بودیم و بسیاری از کوچه‌های اصلی و فرعی آسفالت شده‌اند اما عدم کیفیت آسفالت و اجرای نادرست آن همچنان باقی است.

وی با اشاره به اینکه در برخی از مسیرها با وجود اینکه چند ماه از روکش آسفالت می‌گذرد تخریب شده و نیاز به بازسازی دارد، یادآور شد: با توجه به هزینه هنگفتی که اجرای آسفالت به همراه دارد باید نظارت و دقت بیشتری در تولید و خرید آسفالت و اجرای آن انجام شود و متصدیان امور و پیمانکاران در صورت مشاهده نواقص پاسخگو باشند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت عدم وجود مدیریت واحد شهری را از دیگر مشکلات دانست و گفت: به دلیل عدم وجود مدیریت واحد شهری آسفالتی که چهار ماه قبل در مسیر ساغری‌سازان و بقعه خواهر امام رضا (ع) رشت انجام شده بود توسط اداره برق مورد تخریب و حفاری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه موضوع قابل تأمل این است که اداره برق در انجام تخریب مذکور بی‌دقتی کرده و خیابانی را که تاسیسات برق در مسیر مقابل آن وجود داشت به اشتباه مورد تخریب قرار داده است.

واثق‌کارگرنیا با تصریح بر اینکه حتی کسبه نیز تذکر دادند و اعلام کردند که تاسیسات برق در مسیر مقابل قرار دارد اما توجهی نشد، افزود: تا چه هنگام باید مردم هزینه ندانم‌کاری‌ها و بی‌توجهی بعضی از مسئولان را پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: به عقیده بنده شهرداری رشت به عنوان متولی و مرجع صدور حفاری‌ها نباید بدون ارائه نقشه برای دستگا‌ه‌ها مجوز صادر کند./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار