کد خبر : 6937
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1395- 18: 22

‌دشمن ناجوانمردانه از سلاح شیمیایی استفاده کرد/۹۰ درصد ‌رزمندگان کربلای ۵ بسیجی بودند

‌دشمن ناجوانمردانه از سلاح شیمیایی استفاده کرد/۹۰ درصد ‌رزمندگان کربلای ۵ بسیجی بودند

جانشین سازمان بسیج مستضعفین به بیان خاطرات عملیات کربلای ۵ پرداخت و گفت: شب‌های قدر عملیات کربلای ۵، شب‌های قدر انقلاب اسلامی است.

به گزارش گیلانستان، سردار پاسدار علی فضلی عصر امروز در مراسم یادواره شهدای دهبنه و بخش سنگر رشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: استان گیلان یک استان ولایتمدار است و خدا را شاکرم بار دیگر در جمع مردم شهید پرور استان گیلان هستم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تفاوت بعد از انقلاب اسلامی و قبل از انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام خمینی(ره) می‌فرمایند انقلاب اسلامی بر سه پایه قرآن, عترت و مردم استوار است.

 سردار فضلی بر نقش مهم مردم در انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: امام خمینی(ره) به نقش مهم مردم تاکید دارند و امام راحل با بیش از ۵ دهه مبارزه با کمک مردم بستر پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب، دشمن از قومیت‌ها برای ضربه زدن به انقلاب استفاده کرد عنوان کرد: مردم هوشمند بودند و با بصیرت از انقلاب دفاع کردند و ۱۷ هزار شهید در مقابله با منافقان تقدیم کردیم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه جنگ را ناجوانمردانه به ما تحمیل کردند اظهار کرد: تحمیل جنگ هم راه به جایی نبرد و مردم ایران در دفاع از انقلاب و کشور خود به یک الگو در دنیا تبدیل شده‌اند.

سردار فضلی با اشاره به اینکه جوانان امروز ما انقلاب را ندیده‌اند بیان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا جوانان را با اهداف انقلاب و شهدا آشنا می‌کند.

وی به بیان خاطرات عملیات کربلای ۵ پرداخت و گفت: شب‌های قدر عملیات کربلای ۵، شب‌های قدر انقلاب اسلامی است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه سپاه، کربلا را در شلمچه مشق کرد عنوان کرد: عملیات کربلای ۵ برکات و آثار زیادی دارد و باید یاد و خاطره آن را زنده نگه داریم.

سردار فضلی با بیان اینکه دو هفته قبل از عملیات کربلای ۵، عملیات کربلای ۴ انجام شد تصریح کرد: برای این عملیات آمادگی رزمندگان بالا بود و برای آن ۶ ماه برنامه‌ریزی شده بود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰۰ فرمانده لشکر در این عملیات شرکت کردند بیان کرد: لشکر قدس گیلان از جمله لشکرهای شرکت کننده در این عملیات بود و نقش مهمی را ایفا کرد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در ۶ ساعت اول عملیات کربلای ۵ شکست خورده بودیم اظهار داشت: دشمن در عملیات‌های کربلای ۴ و کربلای ۵ به‌طور ناجوانمردانه از سلاح شیمیایی استفاده کرد.

سردار فضلی با بیان اینکه ما ملتی هستیم که برای سختی جنگ ساخته شده‌ایم اظهار داشت: ما از یک آزمایش سخت در دوران دفاع مقدس سربلند بیرون آمدیم و نباید کاری کنیم شرمنده امام(ره) و شهدا شویم.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰۰ غواص ماموریت خط شکنی در عملیات کربلای ۵ را برعهده داشتند عنوان کرد: همه بچه‌ها و دلاوران، پیمان‌نامه خود را با امام(ره) امضاء کرده بودند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین، جبهه ایران را جبهه عشق و داوطلبی دانست و خاطرنشان کرد: ورود و خروج از جبهه برای رزمندگان ما داوطلبی بود و رزمندگان ما برای پیمان خود با امام(ره) تا آخر ایستادگی کردند.

وی با اشاره به اینکه عملیات کربلای ۵ با فراز و نشیب‌هایی به اهداف خود رسید اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد از رزمنده‌های کربلای ۵ بسیجی بودند و تلفات زیادی از دشمن گرفتند.

سردار فضلی با بیان اینکه فتنه ۸۸ به اندازه ۸ سال دفاع مقدس از نظام انرژی گرفت تاکید کرد: مردم ۹ دی ماه، فتنه را محکوم کردند و مردم ولایتمدار گیلان یک روز زودتر به محکومیت فتنه رفتند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه علمیات کربلای ۵ قراربود شب ۱۹ دی ماه انجام شود گفت: عملیات یک ساعت زودتر از زمان مقرر به‌علت درگیری یکی از رزمندگان ما با نیروی دشمن انجام شد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار